Na regen komt zonneschijn

6 juni 2018 - Victoria, Canada

We worden wakker en het is droog! Jippie! Hopelijk gaat de Zodiac tour nu gewoon door... Zelfs het zonnetje durft zich heel al en toe te laten zien. We checken uit en gaan richting Jamie's.

Daar aangekomen zien we dat het best wel druk is. We parkeren de auto en lopen naar binnen waar meer mensen het idee hadden om een leuke zodiac trip te doen. Gelukkig hadden we gereserveerd en was er voor ons gegarandeerd plek. We moesten nog even 30 minuten wachten en dus doen we dat buiten op een bankje met uitzicht over een groep Bald Eagles. Wauw wat een toffe vogels zijn dit toch..

We kunnen naar binnen en de pakken worden uitgedeeld. Is super warm.. Hebben we wel nodig op zee. Staat ook heel charmant moet ik zeggen....

We gaan de boot in en er wordt nog even een waarschuwing gedaan of je geen rugklachten o.i.d. hebt. Ik neem nog even een reistabletje in voor de zekerheid en dan kunnen we gaan!

We varen de haven net uit als we al een groep zeeleeuwen zien liggen. Wat een luie beesten en wat maken ze een herrie! Super leuk om zo te zien. Hier zitten alleen maar mannetjes. Als het tijd is om te paren vertrekken ze naar de warmere wateren van California op zoek naar mooie dames....

We varen verder en een setje Bald Eagles zit mooi geposeerd in de boom. Een paar blijft hun hele leven samen. Je kan dan ook al gauw zien of ze wel of niet bij elkaar horen. Ze vliegen continu bij elkaar in de buurt. Mooi om te zien.

Onze gids had net hiervoor een Whale Tour gedaan. Ze hadden helaas geen walvissen gezien... Hoe jammer is dat! Terwijl wij varen hoort ze op de radio dat er nu ineens wel walvissen te zien zijn op de plek waar ze net was.. Balen!! Met ons vaart ze nu richting beren gebied. Morgen hebben wij de Orca/Whale trip in Victoria. Duimen :)

We varen de zee op en de gids waarschuwt even dat we de camera's en telefoons weg moeten doen. We gaan een beetje snelheid maken.... Jiehaaaa wat gaat dat hard! We stuiteren over de golven en ik kom af en toe los van de bank. Haha super tof! En wat fijn dat het gewoon droog is!

We komen aan in het (prachtige) gebied Barkley Sound en er laat zich meteen een beer zien. Het is Eb, Dus dit houd in dat de krabbetjes bloot komen te liggen. Etenstijd dus! De 2e beer die we zien die vind ons niet zo leuk. Die verdwijnt binnen een minuut. We zien in totaal 5 verschillende beren. En we kunnen super dichtbij komen. De beren hebben vanuit het water geen vijanden. En dus zien ze ons ook niet zo. We zorgen dat we stil zijn en dat we de beren niet laten schrikken. Af en toe kijken ze wat nieuwsgierig onze kant uit :).

Wauw wat een toffe tour. We kijken nu al uit naar de zodiac trip van morgen!

We hebben een enorme succesvolle zodiac tour gehad. Volgens de gids is 5 beren wel echt heel veel. We zijn dan ook een beetje uitgelopen we komen iets te laat terug bij Jamies. Er staat  alweer een andere groep te wachten. We schieten nog snel een paar foto's van een prachtige Eagle en dan zit onze tour er op. We trekken de pakken uit en kopen hier nog een souvenirtje.

We stappen de auto in en nemen al rijdend een lekkere lunch. Die hadden we al gehaald bij de supermarkt. Het is ondertussen 15:00u geweest en we moeten nog 4 uur rijden naar Victoria. Hier slapen we onze laatste nacht op Vancouver Island.

We rijden op ons gemak en we rijden door werkelijk prachtige natuur. We kijken onze ogen uit. We vinden Vancouver Island het mooiste gebied waar we doorheen zijn gereden.

Na een lange rit aangekomen bij ons hotel. Gelukkig zit er een Pub naast waar we lekker kunnen eten en drinken. We gaan daarna richting de kamer en gaan de dag voor morgen even uitstippelen. We beginnen in ieder geval om 10:00 met de Orca trip. Zin in!!

Ohja.. De berenteller is ondertussen 25. En we verwachten nu geen beren meer te zien. Hoe gaaf is dat aantal ;).

jullie horen weer van ons,

Liefs Laura en Arjan

1. Louise:
    7 juni 2018
    Gelukkig een droge dag voor de tour gehad,
    wat een geweldige trip is dit, denk dat je een sterke maag moet hebben voor dit tripje.
    En wat een moois weer gezien, ditmaal van de andere kant.
    Denk inderdaad dat dit 1 van de mooiste stukjes natuur is, lijkt ook een beetje nog ongerept.
    De tijd gaat snel, nu al weer in Victoria, hoop morgen weer zo mooi dag voor de Orca/Whale trip.
  2. Marianne Verwoert:
    7 juni 2018
    Wat een dag weer zo veel moois weer ge zien ben stiekem jaloers.🤤🤤
    Jullie reis loopt bijna ten einde gelukkig nog een kans om orcaas en walvissen te zien ben super benieuwd of dat gaat lukken.
    Maar gezien het geluk op het zien van wild life spotten dat jullie hebben gaat dat wel lukken.
    Sweat dreams mam xxx
  3. Linda:
    7 juni 2018
    Weer een hele mooie dag en zoveel gezien.
    Ben benieuwd naar de orka's en walvissen.
    Spannend!!! Ik duim voor jullie.
    Xxx ma😙
  4. Lenie:
    7 juni 2018
    Wauw wat prachtig al die dieren en die prachtige natuur. Jullie hebben weer mooie foto's kunnen maken. Ik duim voor jullie dat je morgen walvissen/ orka's kunnen zien
  5. Tante....:
    7 juni 2018
    Geweldig he dat varen...wij vinden dat ook zo leuk.
    Nu maar hopen op wat grotere vissen morgen.
    Ik ga duimen..en kijk uit voor Jaws🤣🤣.
    Plezier weer samen💋💋
  6. Sandra:
    Gaaf!!
  7. Wilma:
    7 juni 2018
    Wat een Super mooie dag hebben Jullie gehad..fijn Dat het ook droog is gebleven.
    En wauw wat een gave trip zeg... prachtig.
    Hopen dat Jullie Morgen ook zoveel geluk hebben😍😍
  8. Wilma van Asch:
    7 juni 2018
    Fijn dat jullie de trip nu wel hebben kunnen maken met ook nog droog weer. En wat hebben jullie weer veel gezien. Kijk weer uit naar het volgende bericht.
  9. Remco Kriek:
    7 juni 2018
    Wooooow! Serieus, wat een gave foto’s! Dit klinkt echt als een ontzettend gave trip! En jullie hebben genoeg zo’n mooie trip in het vooruitzicht!