Welkom op Vancouver Island

4 juni 2018 - Ucluelet, Canada

We beginnen de dag vroeg vandaag, Om 05:00 uur gaat de wekker. We willen deze morgen nog even beren spotten voor dat onze reis naar Vancouver Island begint. We nemen een ontbijtje wat we de dag ervoor nog bij de supermarkt hadden gehaald en gaan op pad.

De dag begint vandaag met flink veel regen.. Dus we weten niet of de beren zich dan zullen laten zien. Maar we nemen de gok. We moeten rond 09:30 uur bij de ferry zijn voor de tocht naar Vancouver Island. Dus we hebben wat speling.

We rijden het beren gebied in en er zit meteen een beer. Een flinke die lekker in de regen aan zijn ontbijtje begint. We rijden nog wat rond en aan het einde van de weg vinden we nog een beer die lekker zit te eten. Binnen een minuut of 20 zien we dus alweer 2 beren. Ook een hertje staat vandaag mooi op de foto. Ze stond gewoon een beetje te poseren!.

We houden het voor gezien en de tocht naar de ferry kan beginnen. Vandaag zijn we toch weer ruim 6 uur onderweg. Daar zit dan wel 1.5u ferry tijd bij. Het is dus een lange dag!

Onderweg naar de ferry maken we nog een stop bij de Shannon Falls. Opnieuw prachtige watervallen waar je gewoon niet voorbij kan rijden zonder even te stoppen.

We zijn al vlakbij de ferry terminal. Het is even zoeken (niet zo heel duidelijk aangegeven) maar we vinden de incheckbalie. We rijden door en mogen klaar gaan staan op rij 3. Er staan heel wat auto's die allemaal mee willen. Ik had begrepen dat het soms heel druk kan worden bij de ferry. En je dan beter een tijd kan reserveren anders kan het zijn dat je niet mee kan en moet wachten op volgende. Dit hadden we dan ook gedaan en wij mochten in de rij die een tijdstip hadden gereserveerd. Dit koste nog geen 10 euro. Nou het kan maar geregeld zijn. Er was dan ook een grote groep auto's die niet mee konden. Tja toch makkelijk een tijd reserveren.

We zoeken een lekker plekje uit om de anderhalf uur te spenderen. We staan voorop de boot maar het waait toch behoorlijk. We gaan daarom naar de zijkant van de boot waar het zonnetje lekker schijnt. Uiteindelijk hebben we binnen lekker koffie en warme choco gehaald en gaan lekker binnen zitten. Helaas geen Wildlife gezien tijdens de tocht.

We zijn op Vancouver Island! Het ziet er eigenlijk weer heel anders uit dan het vaste land. Alleen maar leuk natuurlijk zo zit je weer in een totaal andere omgeving. We zijn wel van mening dat het super mooi is. We rijden ca. 3 uur richting Ucluelet en een stukje van de reis heb ik aan de binnenkant van mijn oogjes bekeken....  Het is verder een geweldige route wat weer door bergen en bossen gaat. Heel mooi. Onderweg genieten we natuurlijk van al het moois. Ook is er een Bald Eagle gespot die wel erg hoog vloog om goed op de foto te krijgen. Ook Golden Eagles hebben we gezien. Hele toffe dieren.

We komen aan in het hotel wat we tot nu toe het minste hotel vinden. Achja we doen het er maar mee. Het uitzicht vanaf de kamer is wel mooi. Alle andere hotels waren eigenlijk heel goed. We rijden nog een rondje door het stadje en bezoeken Little Beach. De naam zegt het al een klein mooi strand aan de oceaan. Ook bevestigen we nog even onze excursie voor morgen bij Jamie's. Een organisatie die ons morgen meeneemt op een Zodiac op zoek naar Wildlife! We zijn reuze benieuwd. We hebben net op het weerbericht gezien dat het morgen de hele dag gaat regenen... Nouja nat wordt je toch wel in zo'n zodiac!

We stoppen ergens om lekker te eten met een prachtig uitzicht over de haven en gaan daarna naar het hotel. We zijn best moe van vandaag. Was een lange dag! Morgen hopelijk veel foto's van onze tocht. De trip vertrekt om 11:00uur. Word vervolgt!

Tot morgen!

Liefs Arjan en Laura

PS... Berenteller 20...

1. Elisa:
    5 juni 2018
    Dat was zeker een lange dag voor jullie. Nu heerlijk een tukkie doen strakjes en dan kunnen jullie er morgen weer tegen aan!! Veel plezier☺️

Xx liefs ons
  2. Sandra:
    5 juni 2018
    Een lange dag maar wel weer beren gespot. Heel leuk. Vancouver Island ziet er ook mooi uit. Veel plezier straks met de boot, hopelijk weer veel wildlife. XxX
  3. Remco Kriek:
    5 juni 2018
    Dat is zeker ontzettend handig dat jullie gereserveerd hebben! 2 uur wachten op de volgende is best vervelend lijkt me. Goed geregeld! :)

Die watervallen blijven indrukwekkend, hoeveel je er ook gezien hebt. In Nederland kom je dat niet tegen (wel de hoogste waterval ;)).

Ik zag de foto van de plek waar jullie gegeten hebben, dat is toch een heerlijk met zo'n uitzicht.

Enne.... die berenteller staat mooi al op 20! :)

Ben nu erg benieuwd naar jullie tocht met de Zodiac.

En de schoenen staan je goed, Ar!
  4. Louise:
    5 juni 2018
    Dat was weer een hele andere dag dan de laatste dagen, een overtocht met een ferry en de auto mee, en toch nog onderweg mooie dingen gezien.
    En morgen met een Zodiac het water op, ik zag dat je daar ook walvissen kunt spotten.
    Ik heb even gekeken waar jullie zaten, en ik zag dat je daar ook een hele mooie trail hebt de Wild Pacific Trail, gaan jullie misschien ook nog wel zien.
    Mooie omgeving waar jullie zitten, kijk weer uit naar het verslag van morgen.
  5. Linda:
    5 juni 2018
    Dat was een lange reisdag, maar toch weer mooie dingen gezien.
    Blijf indrukwekkend de natuur en al die watervallen.
    Op naar de volgende beleving. Kijk al weer uit naar de foto's en verhalen
    Xxxma😚
  6. Marianne Verwoert:
    5 juni 2018
    Wat een top dag weer, maar ik denk dat het mooiste nog moet komen, ORCAAAAS ben zo benieuwd of jullie ze gaan zien zou echt geweldig zijn.
    Ga voor jullie duimen en wacht gespannen op de foto's.
    🐳🐳🐳🐳 kus Mam
  7. Robert Jan:
    Veel plezier op Vancouver Island
  8. Paula van Asch:
    5 juni 2018
    Ik ben benieuwd naar jullie vervolg en natuurlijke de mooie foto''s die er ongetwijfeld komen. Rust goed uit !

liefs,
    Paula
  9. Wilma van Asch:
    5 juni 2018
    Het was weer een lange dag maar wel een met mooie belevenissen. In totaal 20 beren gezien en veel andere mooie dingen. Fijn dat je de Ferry van te voren geregeld had want niets is zo vervelend dan niet mee kunnen en moeten wachten. Kijk al weer naar morgen uit naar jullie nieuwe verhaal. Geniet er nog maar even van. Gr Wilma