Regen Regen en nog meer Regen......

5 juni 2018 - Ucluelet, Canada

Vandaag slapen we is lekker uit. Uurtje of 9 gaat de wekker zodat we om 10:30 bij Jamie's kunnen zijn voor onze Zodiac trip. We hadden de weersverwachting al een paar dagen in de gaten gehouden en het zou een enorm regenachtige dag worden. Nouja we zien wel.

We kleden ons om, nemen een ontbijtje en rijden naar Jamie's. We parkeren onze auto en kijken door onze voorruit, zien we me toch een zeeleeuw lekker zwemmen in de haven! Hij werd door vissers verwend die af en toe een visje over boord gooide. Echt een grappig beest. Ook cirkelden diverse Eagles over de haven. Zowel de Golden als de Bald Eagle hebben we zien vliegen. Maar ooh wat lastig om deze jongens op de foto te krijgen... Haha.

We lopen Jamie's binnen en daar staat al een bord met het weerbericht voor vandaag. Veel regen en veel wind die golven van 1 tot 3 meter veroorzaken. Nou wil ik nog wel in dat bootje? Dacht ik...... We waren aan de beurt en ze zei dat de tour vandaag helaas niet doorgaat door het slechte weer. Ze bied ons 2 alternatieven: We kunnen een haventour doen.. Daar blijft de zee kalm maar heb je niet veel kans op verschillende dieren. Of we gaan morgen mee met de tour. Nou we overleggen even maar bedenken dan dat we deze tour toch wel graag willen doen.. Voor morgen is er ook regen voorspelt maar rond het middaguur zou het opklaren en dat is precies de tijd dat ze morgen willen vertrekken. Weet je wat, we gaan morgen! Dat was een nette service vonden wij. Er waren ook mensen die deze boottocht op de laatste dag hadden gepland en dus geen mogelijkheid hadden voor een andere dag. Zonde!

We stappen de auto weer in en overleggen even wat we nu gaan doen. De Wild Pacific Trail (die al op ons lijstje stond) schijnt met die hoge golven waanzinnig te zijn.. Maar het regent best hard.... hhmm. Laten we hopen dat de regen wegtrekt vanmiddag dan gaan we eerst een rondje met de auto rijden. We willen vertrekken maar plots geeft de auto aan dat de bandenspanning niet goed is. Ohjeej even stoppen bij een tankstation. Eerst even de auto volgooien. Ze hebben hier helaas geen 'air' om in de banden te doen. Dus we moeten even naar het andere tankstation wat er naast lag. We vullen de banden en gaan weer rijden. We hebben het idee dat er in alle 4 de banden nu te veel lucht zit.. Even kijken.. Klopt.. De eenheden die de auto aanhoud zijn niet de eenheden die wij in NL kennen. Dus via het systeem de eenheid aangepast zodat wij ook snappen hoeveel Bar er in de banden zit! Arjan laat ze iets leeg lopen en ze zijn weer als nieuw.

We rijden richting Tofino. We rijden langs allerlei mooie stranden maar het giet echt best wel erg dat we geen zin hebben om uit te stappen. We rijden een rondje door Tofino en eigenlijk is dit stadje niet zoveel aan. We rijden alweer gauw terug richting Ucluelet. Onderweg lijkt de regen iets minder te worden dus stoppen we bij één van de stranden. We moeten een kleine trail lopen van ca. 15 minuten en komen uit bij een enorm strand. Het regent toch nog best hard dus we keren weer terug naar de auto.

We rijden richting de supermarkt en nemen wat te eten mee naar de kamer. Hier doen we lekker lunchen en spelen we weer een potje duizenden. De hele vakantie ben ik aan de winnende hand maar nu heeft Arjan mij dik ingemaakt.. Helaas......

We zitten op bed een spelletje te doen en we horen toch een vreemd geluid.. Wat is dat toch? Ik had al een keer ergens gelezen dat je in dit hele stadje (omdat je meteen aan zee zit) niet alleen Wildlife kan zien... Maar ook kan horen! We horen een walvis zingen. Wauw dit is tof! Wij zitten hier meteen aan de haven en het komt soms voor dat ze bijna de haven in zwemmen. Dit was echt een heel gaaf moment. Er stonden ook veel mensen buiten om het op te nemen. Inclusief ik natuurlijk ;).

Na heeeel veel regen is het droog. Jeeeeej. Gauw schoenen aan en op naar de Wild Pacific Trail!. We komen aan en zien dat meer mensen dit idee hadden. Iedereen snelt van de hotelkamers af om lekker op pad te gaan.

De trail is een kleine 3km en wauw wat is die mooi! De trail loopt langs de oceaan en vanaf hier kan je prachtige plaatjes schieten. We genieten van de omgeving en we turen naar de zee om te kijken of we misschien walvissen zien. Dit is helaas niet het geval.. Nouja of wel... De zee was zo wild dat je het verschil tussen een golf en een walvis niet had gezien.

Terug bij de auto besluiten we nog even naar de haven te rijden. Kijken of we nog wat dieren kunnen spotten. Onderweg zien we ineens in een voortuin van iemand een hertje staan. Haha lachen! Aangekomen bij de haven helaas geen zeeleeuw maar wel veel Eagles. Nog een keer proberen foto's te maken maar ze zaten vrij ver weg en ze zijn zo snel...

We zijn daarna lekker gaan eten. Hier in Ucluelet zijn alle restaurants heel klein. Waardoor je vrijwel bij elk restaurant op de wachtlijst komt te staan. Wij moesten zo'n 15 minuten wachten dus dat viel mee. In het hoogseizoen schijnt het echt onmogelijk te zijn om normaal een plekje te kunnen vinden..

We zijn lekker naar de kamer gegaan en hebben een lekkere douch genomen. Morgen dus poging 2 voor onze Zodiac trip. Duimen jullie mee dat die morgen wel door gaat?

Welterusten.

Liefs Laura en Arjan

1. Sandra:
    6 juni 2018
    Wat jammer van de regen zeg. Al geeft het vaak ook wel weer mooie plaatjes. (Kan ik nu niet beoordelen want zie geen foto’s) Wel gaaf dat geluid van de walvis. Nou hopelijk gaat morgen de tour door. Ik ga in ieder geval duimen. XxX

PS: nu wel foto’s. Heel gaaf vooral die eagles 😍
  2. Louise:
    6 juni 2018
    Jammer van de regen, maar wouw wat een geweldige foto's , zeker die van die
    Eagles, wat een spanwijdte,en dan nog een zeeleeuw gezien in het wild.
    En dan de Wild Pacific trail, zo mooi.
    Denk dat ondanks de regen, het geen verloren dag is geweest.
    En hopen dat de Zodiac morgen wel doorgaat.
  3. Marianne Verwoert:
    6 juni 2018
    Wat ern bijzonder land is Canada toch zoveel verschillende gezichten, whauw.
    En dan dat zingen van die walvissen, begint al goed zal het spotten ook wel een succes worden , ben zo benieuwd naar morgen.
    Goed uitrusten nu zodat jullie morgen fris aan de walvissen kunnen beginnen.
    🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋kus Mam xx
  4. Linda:
    6 juni 2018
    Ondanks de regen toch mooie foto's. Ook heel apart dat gezang van de walvis.
    Ga zeker duimen voor jullie.
    Xxx ma
  5. Remco Kriek:
    6 juni 2018
    Hey, een wolf! Op jullie dashboard! ;)

Balen van de regen, maar zo te zien en lezen hebben jullie toch ontzettende lol gehad. Ik ga natuurlijk wel ontzettend duimen dat de Zodiac tour morgen doorgaat, in de volledige versie uiteraard. :)

Het walvissengeluid is echt tof om te horen, zo vanaf je hotel! Hoe gaaf is dat!

Ik kijk al uit naar het verhaal van morgen!
  6. Wilma van Asch:
    6 juni 2018
    Op naar morgen en hopen dat het dan wel door gaat. Maar met zoveel regen en wind krijg je mij ook niet op een boot. Maar toch weer heel veel mooie dingen gezien. Handig dat Arjan ook nog een beetje verstand heeft van auto’s. Hoop dat het morgen wel door gaat
  7. Tante....:
    6 juni 2018
    Hier is het droog en warm hier ook dieren gespot...
    Hond kat varken papagaai🤣🤣
    Veel succes morgen ben benieuwd..💋💋
  8. Lenie:
    7 juni 2018
    Jammer van de regen🙁Maar gelukkig toch nog een mooie wandeling kunnen maken. En dan het huilen van die walvis heel bijzonder