Nog meer dromen die uit komen!

16 september 2016 - Koggala, Sri Lanka

We houden vandaag een lekker relax dagje. Een beetje zonnen, een beetje zwemmen en genieten van het mooie weer.

Helaas worden ook hier bedjes 'gereserveerd' met handdoeken.... Maar we waren lekker vroeg op en hadden nog plek zat. Wel goed insmeren want de zon brand goed!

Al snel kregen we bezoek van verschillende honden. Die lekker verkoeling zochten onder onze strandbedjes. Nu kon Laura haar meegenomen honden koekjes even uitdelen :)

Het is vandaag een heilige feestdag. Dit houd in dat er (helaas voor Arjan) geen alcohol wordt geschonken. Maar wij vermaken ons ook wel met een frisje....

Na lekker te hebben gezwommen gaan we terug naar de kamer. Om 16:00 uur hebben we een afspraak bij de Turtle hatchery. We mogen 2 kleine schildpadjes uit zetten. Hoe geweldig is dat!!!!!

Stipt om 16:00 uur stond de eigenaar van de hatchery bij de receptie met zijn Tuk Tuk... Lacheeeeee, daar hebben we nog niet ingezeten! Erg leuk ritje. Na ca, 20 minuutjes zijn we gearriveerd en krijgen een rondleiding door zijn opvang. Ook hij zorgt er voor dat gewonde schildpadden hier kunnen aansterken. Als ze sterk genoeg zijn, zet hij ze weer uit. En ook hier laat hij de nesten veilig uit komen van de schildpadden. Anders worden de nesten leeggeroofd.

En dan eindelijk is het zover... We mogen 2 kleine schildpadjes van 1 dag oud uitzetten......Zo'n klein diertje in je hand is nog sterk ook! We zetten ze op het strand neer... En daar gingen ze dan. Hun toekomst tegemoet!!! Het 1e schildpadje ging als een speer, en was heel snel in het water. Het 2e schildpadje had wat moeite om vooruit te komen. Het liefste help je het dier een handje... Maar het diertje moet het zelf doen. Hij moet op eigen kracht de oceaan in zien te komen. Hier worden ze alleen maar sterker door. En wordt de kans op overleven groter.

Een ervaring om nooit meer te vergeten en welke ik (Laura) al heel lang op mijn lijstje had staan........ Fantastisch.....

Liefs Laura en Arjan

1. Marianne Verwoert:
    16 september 2016
    Wauwww geweldig zeg die schildpadjes en wat zijn ze nog klein, op naar de grote oceaan misschien komen ze Dory nog wel tegen ha ha.
    Lekker nog ff relaxen en genieten van het mooie Sri Lanka.
    Kus mam
  2. Laura:
    16 september 2016
    Hahahaha.. just keep swimming just keep swimming....
  3. Paula van Asch:
    16 september 2016
    Een rustige dag vandaag! Ik denk dat Arjan zijn gemis aan alcohol wel weer inhaalt:)
    Lief hoor die kleine schildpadjes. Is toch wel bijzonder lijkt me om die uit te zetten in zo'n grote oceaan. Veel plezier morgen!xxx
  4. Remco Kriek:
    17 september 2016
    Dat is leuk! Heb je een mooie bijdrage geleverd om die diertjes te helpen. :)