De prachtige natuur van Whistler

3 juni 2018 - Whistler, Canada

We zijn vandaag nog een dag in Whistler. We zijn gisteren al in de stad en het Olympic Park geweest dus vandaag wordt het de natuur!

Ik heb wat slecht geslapen.. Warm op de kamer, heel veel herrie vanuit de stad (zitten we namelijk midden in) en het bed lag ook niet erg comfy. We proberen wat uit te slapen en gaan daarna ontbijten.

We stappen de auto in en zien dat we nog een kwart tank hebben.. Laten we maar even gaan tanken. De tank gaat toch best snel leeg met al die bergen en dan sta je zometeen zonder... Dat moeten we niet hebben ;). We hadden in Whistler nog geen tank station gezien dus typen we deze maar in op de navigatie en die zegt op 500 meter een tank station. Daar aangekomen geen tank station...... Hoe kan dat nou? Nou dan maar de volgende... ca. 3 km. We komen langzaam in de buurt. Nog 300 meter nog 200 meter nog 100 meter... Arjan... Zie jij al een tank station? Haha weer niet! Nouja klopt die navigatie wel? Nou 3e keer moet raak zijn toch? 7 km.... Nou laten we het maar doen. En ja hoor deze was bingo! Het was hier ook hartstikke druk... Blijkt gewoon dat heel Whistler incl. toeristen hier moeten tanken.. Beetje weinig tank gelegenheid.

Maar goed! Tank is weer vol dus we kunnen weer op pad. We hebben vandaag 2 watervallen op de planning. De eerste is de Alexander Falls. Deze bereik je via een pad waar we meerdere malen worden gewaarschuwd voor beren. Nou kom maar op dan! Het is zo'n 10km rijden met de auto in beren gebied maar helaas geen beer gezien. Ik denk ook niet dat we er op het goede tijdstip waren. De beren laten zich toch het meeste 's morgens vroeg zien en eind van de middag/begin van de avond.

Aangekomen bij de waterval kunnen we de auto zo parken en sta je binnen 10meter afstand naar een prachtige waterval te kijken. Toch blijft het fascinerend hoe sterk water eigenlijk is. We stappen weer in de auto en gaan op weg naar de volgende waterval. Helaas ook op de weg terug weer geen beertjes.

De volgende waterval is de Brandywine Falls. Voor deze watervallen loop je ca. 15 minuten door een bosrijk gebied. Loopt leuk langs de rivier. Uiteindelijk hoor je de waterval en hoor je dat dit ook een flinke waterval zal zijn. En ja hoor, wauw wat is deze tof! Een stuk indrukwekkender dan de vorige. We lopen hier wat rond en keren daarna terug naar de auto.

Langzaamaan keren we weer terug richting het hotel. Af en toe slaan we wat weggetjes in die er avontuurlijk uitzien. We komen dan ook op een weggetje uit met een diepe afgrond naast ons en veel hellingen! Haha.. Ohja jullie wisten dit nog niet maar wij doen mee aan het nieuwe seizoen van de gevaarlijkste wegen ;), We keren de auto maar weer en gaan terug naar Whistler.

We rijden de parkeergarage van het hotel weer in en parkeren de auto. Ohja lachertje dit... De auto past maar net in die garage. Ik denk dat er nog een kleine 20 cm tussen het dak van de auto en het plafond zit... Was toch even billen knijpen toen we de eerste keer binnen reden haha!!

We besluiten vanavond lekker in onze kamer (zeg maar gerust appartement) te eten en halen pizza's bij de supermarkt om af te bakken. Ook nemen we een bakje tzatziki mee met een stokbroodje voor de middag. Lekker! Op de weg terug stoppen we nog een keer bij de Olympische ringen en gaan we nog even op schoenenjacht voor Arjan. Die heeft van mij voor zijn verjaardag (15 juni natuurlijk :)) mooie Jordans gekregen! Hij is er helemaal blij mee.

We doen 's middags nog een lekker potje duizenden en tegen de tijd dat het etenstijd is bakken we de pizza's af. Klein beetje verbrand door mijn lieve schatje maar hij heeft ze met liefde bereid! ;)

We besluiten vanavond nog even terug te rijden naar het gebied van de Alexander Falls. Hier schijnen toch erg veel beren te zitten. Zo rond de klok van 19:15 rijden we weg. En ja hoor we rijden ca. 10 minuten in het gebied en beertje nummer 1 laat zich alweer zien. Het regent ondertussen best wel flink maar hij lijkt er geen last van te hebben. We rijden de weg uit en keren weer om. Op de terug weg zien we deze vriend nog steeds lekker zitten. Hij besluit uiteindelijk de bosjes weer in te gaan. Wij rijden nog een stukje verder en Arjan heeft weer beet. Een beer die heel duidelijk aan het schuilen was voor de regen. Hij zat er zo leuk bij. We schieten nog wat foto's en houden het voor gezien. Toch weer 2 beren gespot!

We zijn nu lekker op de kamer en hebben lekker warm gedoucht. Het is hier maar zo 13 graden met veel regen vandaag. Hopelijk morgen beter!

Morgen een gave dag. We gaan eindelijk naar Vancouver Island. Hier heb ik al heel lang zin in. Ben benieuwd!

Liefs Laura en Arjan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra:
    4 juni 2018
    Ziet er weer goed uit! En wat een mooie waterval, genieten! Even een spelletje doen en op de kamer eten is ook wel eens fijn. En jullie worden echt ervaren berenspeurders!! Ik ben ook zo benieuwd naar jullie volgende avontuur!! XxX
  2. Tante....:
    4 juni 2018
    Was weer leuk om te lezen..
    Veel plezier met de beren...
    💋💋💋
  3. Remco Kriek:
    4 juni 2018
    Echte avonturiers jullie! Gaaf ook met die ruigere stukken weg.

Leuk dat je ook wel weet wanneer de kans op beren het grootst is, want jullie hebben ze toch daardoor mooi nog even gespot.

Ar: mooie Jordan's! Fijne schoenen zijn dat! :D

Zo af en toe eten op de kamer is ook lekker ontspannen en gezellig, hoeft niet altijd buiten de deur. Zeker met een fijn potje duizenden erbij. :)

En nu op naar Vancouver Island! Ben erg benieuwd hoe dat is!
  4. Louise:
    4 juni 2018
    Ik dacht dat Wistler een klein knus dorpje was, maar zo te horen is het best nog een heel stadje.
    Dit was toch weer een hele ervaring rijker, weer anders dan de afgelopen dagen,
    maar weer heel leuk om te lezen en de foto's te zien, denk dat jullie wel heel verwend zijn met beren zien.
    Mooiste waren de schoenen van Arjan ;))
  5. Marianne Verwoert:
    4 juni 2018
    Zoo Arjan jij hebt je verjaardagscadeau kado al binnen...mooi hoor.
    En helemaal speciaal dat ze uit Canada komen toch.
    Geweldige beren foto's weer je kunt er een heel berenboek mee vullen al je thuis bent.
    Voorzichtig rijden vandaag want ik wil jullie graag heelhuids terug in Nederland.
    Kus Mam 🐾🐾🐾
  6. Wilma van Asch:
    4 juni 2018
    Weer een schitterend verhaal en foto’s en Arjan die bof maar weer heeft een mooie vakantie met veel beren en zijn verjaardag kado al binnen. Kan niet meer stuk
  7. Lenie:
    4 juni 2018
    Altijd mooi een waterval en ook dat geluid heerlijk. Zo Arjan jij hebt de buit al binnen. Mooie schoentjes hoor. Kijk weer uit naar jullie nieuwe verhaal
  8. Paula van Asch:
    5 juni 2018
    Het wordt echt een avontuur zo te horen. Maar jullie staan je mannetje wel ! Alles onder controle!
    liefs,
    Paula