Een lange reis

2 juni 2018 - Whistler, Canada

We slapen vandaag lekker een beetje uit. In het hotel hebben ze heerlijke bedden.. Dus goed slapen doen we hier gelukkig wel. Rond een uur of 9 zitten we in de auto. We halen nog wat boodschappen in de winkel en tanken we de auto vol. Er staat vandaag een lange rij dag op de planning.

We gaan naar Whistler. Een echte wintersport plaats waar in 2010 de Olympische winterspelen zijn gehouden. Je weet wel... Die keer dat Sven Kramer de verkeerde baan in werd gestuurd ;). Deze spelen werden deels ook gehouden in Vancouver. Vancouver ligt hier ca. 100km vandaan.

De reis gaat ongeveer 5.5 uur duren. Een flinke zit dus we halen voldoende eten en drinken.

Eenmaal onderweg denken we beide hetzelfde.... Wat een saaie route! Eigenlijk niks aan, haha! Ik val dan ook alweer snel in slaap... Het is een route door kleine stoffige stadjes waar een paar verbrande bossen staan (ze hebben hier veel last van bosbranden), je kan er tanken en wat snacken en dat is het. Na een uur of 2 word de route interessant. We komen weer in de bossen en spotten alweer snel 4 hertjes. De beren houden het voor gezien voor vandaag. We hopen deze morgen weer te spotten als we op pad gaan.

We pakken onze camera er maar weer bij want de uitzichten worden steeds mooier. We merken dat we weer tussen de bergen zitten.

Die bosbranden zijn van vorig jaar. Toen was het zo erg dat iedereen geëvacueerd moest worden. De auto's reden bumper aan bumper om de stad uit te vluchten. Best een triest gezicht hoor.. Helemaal omdat je met eigen ogen hebt gezien wat er allemaal in die bossen leeft. De bosbranden hebben toen ook het nieuws in NL gehaald.

We komen na een lange rit aan in whistler en wat hebben we een mooie kamer!  Het is een kamer met verdieping. Super mooi.

We lopen nog even de stad in en lopen richting Olympic Plaza. We gaan hier uiteraard even op de foto met de bekende Olympische ringen en nemen lekker plaats bij een grillrestaurant waar ik een lekkere steak uit probeer.

We houden het voor gezien en gaan lekker naar onze (mooie) kamer.

Tot de volgende blog!

Liefs van ons

1. Tante....:
    3 juni 2018
    Wat zijn ze weer mooi al die foto's.
    💋🐖
  2. Louise:
    3 juni 2018
    Toch wel weer een hele mooie reis geworden.
    en als je dan verblijd word met zo mooie kamer, dan kan je dag toch niet meer stuk.
    En jullie hebben toch best al veel dingen bekeken in Wistler.
    Morgen weer een dag voor nog veel meer moois.
  3. Remco Kriek:
    3 juni 2018
    Lange rit! Maar Whistler ziet er uit als een ontzettend leuk plaatsje!

Ik vraag me af of Sven Kramer zich had vergist tussen -8 en -9 uur. ;)

Jullie hebben een ontzettend mooie kamer, heerlijk met zo’n verdieping en een keukentje.
  4. Lenie:
    3 juni 2018
    Ook daar weer mooi.😍 Altijd triest om te zien als er bosbrand geweest is. Maar gelukkig hersteld de natuur zich weer al gaan daar wat jaartjes overheen. De kamer ziet er goed uit prima vertoeven denk ik.
  5. Sandra:
    3 juni 2018
    Ziet er toch weer heerlijk uit. En wat een mooie kamer. Daar zal je vast even lekker bijtanken van zo’n lange rit. XxX
  6. Linda:
    3 juni 2018
    Wel weer een mooie rit . Jammer van de bosbranden maar over een paar jaar is dat weer hersteld. Ook een mooie kamer.

Xxx ma😗
  7. Rianne:
    3 juni 2018
    Wat hebben jullie al veel gezien zeg! En wat gaaf om elke x jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Luxe hoor zown kamer met verdieping. Geniet nog lekker van jullie mooie trip! Liefs van ons drietjes xxx
  8. Wilma van Asch:
    3 juni 2018
    Een mooie rit weer en zonde dat de natuur door bosbranden zo word beschadigd. Duurt toch weer een paar jaar voordat het allemaal weer op knap en herstelt. Even lekker genieten van jullie mooie kamer en wij kijken weer uit naar jullie volgend verhaal vol belevenissen.
  9. Paula van Asch:
    3 juni 2018
    Ik heb vandaag een heel aantal reisverhalen achter elkaar gelezen. Omdat we voorstelling hadden was het er even niet van gekomen. Wat een mooi land! Zo te lezen een overweldigende natuur. Geniet ervan! Morgen lees ik jullie nieuwe verhaal, ben benieuwd!

kus,
    Paula