On the Road Again

26 mei 2018 - Revelstoke, Canada

Na een heerlijke nachtrust (9 uur geslapen) zijn we klaar voor onze volgende rij dag. We reizen af naar het Three Valley Lake Chateau hotel in Revelstoke. De tocht gaat ongeveer 4 uurtjes duren. Maar eerst een ontbijt, welke we van het hotel gratis krijgen. We eten lekker een geroosterd broodje.

Voordat we aan onze rit beginnen gaan we eerst even naar de lokale markt in Penticton. Een gezellige farmers market waar ze van alles verkopen. Van fruit en groente tot sieraden en kleding. Er worden ook heel veel verschillende moestuin producten verkocht. Helaas voor Arjan gaan de plantjes het denk ik niet overleven in de koffer. Haha, helaas dus niet gekocht. Het is er erg druk op de markt en er hangt een gezellige sfeer.

Aan het einde van de markt stappen we de auto weer in. Onze rit kan gaan beginnen. Ik heb besloten vandaag maar eens in onze gave Jeep te gaan rijden. Even wennen aan de grootte van de auto maar na een tijdje is het al gewend. De omgeving wordt langzaamaan nóg mooier. We komen in het gebied waar ook al beren en elanden te vinden zijn. Helaas hebben we deze nog niet gespot.

Op de helft van de trip maken we een stop bij Planet Bee. Even een momentje om de benen te strekken. Het is een super leuk winkeltje met allerlei honing producten. Ook kan je diverse soorten honing proeven. Lekker!!  Binnen in de winkel hebben ze ook een plastic kast gemaakt waar de bijen hun honing aan het verwerken zijn. Leuk om te zien want je kan er doorheen kijken.

Arjan neemt het stuur weer over en we rijden verder. Onze mond valt gewoon open van verbazing zo ontzettend mooi overal (en blijkbaar moet het mooiste nog komen!!!).

Tijdens het rijden ziet Arjan een prachtige waterval langs de weg. We willen hier toch even een kijkje nemen. Wat bleek.. Dit is Crazy Creek. Een bezienswaardigheid die ik al in mijn planning had staan. Komt dat even goed uit ;). We klimmen omhoog richting de entree en kopen hier ons entreekaartje. Wat meteen opvalt zijn de super snelle Kolibries die lekker aan het smullen zijn van een vloeibaar zoet spulletje. Wat een geweldig vogeltje zeg… Koste even wat moeite maar hij staat op de foto!

We worden meteen hartelijk ontvangen door de beheerders van deze waterval. Een echtpaar wat woont naast de souvenir shop. Ze vragen waar we vandaan komen en hebben meteen een gezellig gesprek over o.a. tulpen ;). Ik krijg een compliment dat ik zo goed Engels spreek. Nou Meneer Watervalbeheerder dankuwel :). Ze vertelden ook nog dat ze vorig weekend een zwarte beer rond de waterval hadden zien lopen. Gaaf!

De hike langs de waterval kan gaan beginnen. En hé wat leuk, ook deze tocht begint met een lange Suspension Bridge. Die hadden we eerder al een keer gezien ;). Wat helemaal leuk was.. Er waren bijna geen andere toeristen. Dus dan heb je de brug gewoon even voor je zelf!

De waterval stort echt met een noodgang naar beneden. Je kan elkaar bijna niet verstaan. Omdat we in deze periode in Canada zijn is er veel smeltwater van de sneeuw. Hierdoor zijn de watervallen erg krachtig. We schieten wat mooie foto’s en klimmen een stuk omhoog zodat je de waterval vanaf een hoog punt kan zien. We keren weer terug naar beneden en gaan via de Suspension Bridge weer terug naar de ingang. We kopen nog een leuk souvenir en nemen afscheid van de super aardige beheerders. Trouwens, echt alle Canadezen die we tot nu toe ontmoet hebben zijn echt super aardig. Zo ontzettend behulpzaam en ze willen allemaal een praatje met je maken.

We springen de auto weer in op naar het hotel. We rijden langs een geweldig mooi meer en zien in de verte een hotel. Dit zal toch niet ons hotel zijn? Maar Ohjawel, het is de onze! Wat gaaaaaaf! Echt een fantastisch mooi hotel wat zo uitkijkt over het meer. Geweldig!!

We checken in en krijgen een kamer met uitzicht over het meer. Mooier kan toch bijna niet?

We merken dat we de jetlag bijna de baas zijn en lopen een heerlijk rondje over het resort. We eindigen later bij het restaurant die in het hotel zit en hebben hier heel lekker gegeten.

De wifi is hier wat beperkter (tja we zitten midden tussen de bossen ;)) dus we typen de blog in de lobby. Er arriveren zojuist 2 enorme bussen vol met Japanners. op naar de kamer!!! We gaan zo nog even een potje duizenden en na een warme douch gaan we lekker naar bed.

Morgen op naar Banff National Park, kom maar op met die Wildlife ;)

Liefs van ons

1. Sandra:
    27 mei 2018
    Wowww, ik kan niks anders zeggen.
  2. Remco Kriek:
    27 mei 2018
    Dat uitzicht vanuit de kamer... dat zou je toch mee willen nemen naar huis! Echt schitterend!

Die hikes zijn ook supergaaf! Ik zou er ook wel weer 1 willen lopen, dus we komen er aan! ;)

We genieten heerlijk met jullie mee, want de foto’s zijn prachtig.
  3. Bert:
    Geweldig mooi.
    Geniet er maar van!
  4. Marianne Verwoert:
    27 mei 2018
    Wat een super hotel jammer dat je er maar 1 nachtje blijft, en dan die kolibries wist niet dat die ook in Canada voorkwamen geweldig!!
    En dan ook nog zo mooi op de foto gezet, ben nieuwsgierig naar al die andere dieren die jullie nog gaan zien.
    Slaap lekker en tot morgen .
    Klapzoen van mam xx
  5. Louise:
    Vanmorgen om half 5 lag ik al jullie blog te lezen,
    ik weet van onze reis naar Canada nog dat het allemaal zo indrukwekkend was, en elke keer als ik dacht het kan niet mooier, werd het het nog indrukwekkender en mooier.
    Voor mij is het zo leuk om deze reis te volgen, en zo er weer een beetje in te zitten.
  6. Linda:
    Wow echt gaaf allemaal.

Xxx ma😗
  7. Lenie:
    27 mei 2018
    Wat prachtig allemaal.En dan die kolibri's geweldig lijkt het me om ze zo dichtbij te zien.😍
  8. Tante....:
    27 mei 2018
    En nou maar hopen op een beer he..dat zou toch wat zijn!!
    Plezier..💋💋♥♥
  9. Wilma:
    29 mei 2018
    Prachtige foto,s
    Wat is het daar mooi 😍😍
  10. Paula van Asch:
    29 mei 2018
    Jullie genieten dat is te horen. Kus!