Sportief Vancouver ontdekken

24 mei 2018 - Vancouver, Canada

Na een wat onrustige nacht is het vandaag tijd om Vancouver in te gaan! En we konden niet wachten tot het een 'normaal' tijdstip was om de stad in te gaan.. Gisteren rond 20:30u gaan slapen, nou ik heb het 22:30, 01:30, 02:00 en 04:30 zien worden. Jeetje wat hebben we toch knap last van die jetlag! We waren dan ook al vroeg klaar om de stad in te gaan.

We wilden vandaag fietsen huren. Dus we beginnen met een stevig ontbijt. Nou dat kennen ze hier wel... De borden liggen vol voor weinig geld. We hebben ook wel bedacht dat we dit niet elke ochtend gaan doen.. Haha. Voor morgenochtend staat een lekker broodje pindakaas op het menu. Ook lekker!

Na het ontbijt op naar de fietsverhuur. We waren er lekker vroeg dus geen drukte. Omdat we Nederlanders zijn was er geen uitleg nodig voor de fiets. Wel kregen we de waarschuwing om zeker de helm te dragen die we mee kregen. Draag je deze niet kan de boete knap oplopen.. Wij dus maar braaf de helmen gedragen. Erg charmant ook!

We stappen op en rijden richting Stanley Park. Een soort van Central Park idee uit New York maar dan kleiner. Verschillende wandelpaden, vijvers, (heule) grote bomen, strandjes en een prachtige fietsroute die wij gaan rijden, genaamd: Seawall (22km). De naam zegt het al we rijden langs de zee aan de rand van het park. Echt geweldig. De zon heeft wat moeite om op te starten maar al gauw stijgt de temperatuur en komt ook het zonnetje door de wolken heen.

De eerste stop van onze fietstocht door Stanley Park zijn de wereldberoemde totempalen. De totempalen dateren uit 1880. Op de verschillende totempalen staan mythische verhalen gegraveerd van oude Indiaanse stammen. Het zijn helaas niet de echte totempalen. Deze zijn verdeeld over diverse musea. Maar ze zijn perfect nagemaakt.

De 2e stop is bij een kleine vuurtoren waarbij we prachtig uitzicht hebben over de zee en bij een zeemeermin die poseert op een rots (lijkt Kopenhagen wel). Ook zien we diverse dieren en bloemen. Veel soorten vogels en ook eekhoorntjes. We zagen ook nog 2 meeuwen die beide een zeester aan het opeten waren. Dit was een apart gezicht!

Vervolgens onder de Lions Gate bridge door waarna we weer uitkwamen bij de ingang van het park. We hadden gezien dat er midden in het park een Beaver Lake ligt. Met wat spannende binnendoor paatjes met onze fietsen kwamen we bij een prachtig meer uit maar uiteraard geen bever te zien! We hebben hier weer een paar bijzondere vogeltjes gespot en hebben even een pauze ingelast. We hadden er immers al een aantal km opzitten en dat met onze jetlag. Bij elkaar gerekend hebben we zo'n 40km gefietst.. We hebben echt genoten.

Ondertussen waren we erg moe en hebben de fietsen ingeleverd. Even op naar de kamer om een klein tukkie te doen en ons op te frissen. Dat tukkie deed wel even wonderen. Nu op naar Gastown!

Gastown is het oude centrum van Vancouver. Opgericht door Cassey Jack die natuurlijk ook even op de foto moest ;) In dit deel van Vancouver lag vroeger het eindpunt van de Canadian Pacific Railway​. Vandaar ook nog een hele oude stoomklok waar echt elke toerist een foto van neemt. Wij ook dan maar!

We hebben een gezellige pub gevonden waar ook nog live basketbal werd uitgezonden. Arjan ook vandaag weer blij :). We bestellen lekker wat te eten en drinken en blijven nog lekker na hangen.

We worden toch langzaam aan weer knap moe en lopen terug naar het hotel.

Morgen mogen we de Jeep weer in (jeeeeej) voor onze eerste grote rit van deze reis. Maar eerst maken we een stop bij de Capilano Bridge.

Welterusten en tot morgen,

Liefs Laura, Arjan en Cassey Jack

1. Linda:
    Een mooie dag gehad zo te zien. Heerlijk op de fiets en dat wel 40 km
    Knap gedaan hoor👍😊.
    Hoop dat de jetlag snel over is.
  2. Sandra:
    25 mei 2018
    Woww! Was ik toch maar stiekem in jullie koffer gekropen. En dit is pas de eerste dag 😍 40 km gefiets, dat zal toch wel lekker slapen worden zou je zeggen. Ik ben nu al benieuwd naar morgen! Slaap lekker.
  3. Remco Kriek:
    25 mei 2018
    Wow wow wow! Wat een prachtig gebied! Dat is natuurlijk wel mooi van zo’n fietstocht, dan krijg je daar veel meer van mee dan vanuit de auto.

Heerlijk om te lezen en mooi stukje geschiedenis erbij.
  4. Marianne Verwoert:
    25 mei 2018
    Mooie eerste dag hoop dat jullie vannacht wel goed slapen maar dat zal best.
    Morgen lekker relaxt toeren in jullie stoere jeep, ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien.
    Kus Mam xx
  5. Tante....:
    Prachtig hoor..
    Veel plezier nog..
  6. Angela:
    25 mei 2018
    Het ontbijt heb je er weer afgefietst :-)
    Ziet er prachtig uit, geniet ervan.
    xx
  7. Ellen:
    25 mei 2018
    Gaaf hoor nu al zoveel moois gezien
    Dat beloofd wat voor de rest van jullie vakantie
    Heel veel plezier nog
    Xxx
  8. Wilma van Asch:
    25 mei 2018
    Wat een belevenis is het allemaal weer en jammer dat ik niet in jullie koffer paste. Dan had je pas echt over gewicht gehad. 🤣 . Kijk uit naar jullie volgend bericht
  9. Robert Jan:
    25 mei 2018
    Begin is goed. Jullie maken al geweldige dingen mee.
    Mooi fietstochtje lijkt me zo. Veel plezier en geniet.
  10. Louise:
    26 mei 2018
    Wat een super mooie tocht op de fiets,
    De eerste dag is in ieder geval heel goed begonnen.
  11. Lenie:
    26 mei 2018
    Wat prachtig is het daar. Altijd leuk op de fiets en je ziet zoveel meer dan met de auto. Stiekem een beetje jaloers. 😊Ik kijk weer uit naar morgen