Onze eerste Road Trip

25 mei 2018 - Penticton, Canada

Vanmorgen werden we wakker rond de klok van 07:00uur. Heerlijk! Stukken beter geslapen als gisteren. Rond de klok van 03:00 een klein uurtje wakker gelegen maar heel langzaam gaat het de goede kant op :)

​Vandaag zitten we voor het grootste deel van de dag in de auto. Onze eerste road trip van de reis. De reis gaat bijna 5 uur duren maar dat het een mooie tocht gaat worden is een feit ;)

We starten eerst met een lekker ontbijt op de hotelkamer. We hebben pindakaas, hagelslag en chocolade pasta meegenomen vanuit Nederland. Toch makkelijk hoor.. Aan de overkant van de straat een vers brood gekocht en hebben zo heerlijk gegeten. Plastic bestek en bordjes hadden we ook meegenomen. Komt later vast ook nog van pas als we een Hike gaan lopen en lekker willen picknicken (tussen de beren).

Onze auto werd voorgereden door het personeel van ons hotel. Ondertussen checken we uit en beginnen we aan onze trip. We beginnen eerst bij het Capilano bridge Park (ca. 15minuten van Vancouver vandaan). Een groen park wat midden in de bossen is opgezet. Het heeft o.a. een enorme hangbrug en een wandelpad tussen de bomen en boomtoppen. Die hangbrug was wel even spannend! Wat is het hoog... En de brug hangt nou ook niet echt stil. Er waren mensen die in muizenstapjes, ogen dicht en vasthoudend aan de rand de overkant haalden. haha! (het barst hier trouwens van de Japanners. Maar ja waar vind je ze niet ;)) Omdat we best wel op tijd bij het park waren, waren we de extreme drukte voor. Na de hangbrug gaan we nog door de bomen en boomtoppen door waar we een prachtige wandeling hebben gemaakt. Ook kopen we bij het souvenir winkeltje nog wat leuks en gaan daarna naar de auto. Nu werd het ook extreem druk in het park. Mooi op tijd dus :).

​De tour gaat beginnen! We laten de stad achter ons en heel langzaam veranderd het landschap in een prachtig berggebied met nog wat sneeuw op de toppen. Echt prachtig. Je zou eigenlijk overal wel kunnen stoppen. En wat rijd onze Jeep lekker. Je verwacht het misschien niet maar die 5 uur in de Jeep was zo om en we hebben het eigenlijk super leuk gehad ondanks de afstand. Je hebt zo ontzettend veel moois te zien onderweg. We maken 2 stops om even te relaxen, naar het toilet te gaan en om drinken te scoren. Hoe dieper we binnenlands gaan hoe hoger de temperatuur. Het is hier nu zo'n 28 graden. Dus goed drinken!

We hebben al best veel Wildlife gezien onderweg.... Als je de geplakte beestjes op onze voorruit meetelt ;) Hier en daar een eekhoorntje (die de weg over wilde steken, hopelijk is het hem gelukt!) en een aangereden wasbeer. Haha... Hopen op de komende dagen dat het wat spectaculairder wordt ;) Een levend wasbeertje vind ik toch iets leuker.. Maar het echte beren/herten gebied moet nog komen.

Na ongeveer 5 uurtjes in de auto komen we aan bij ons hotel. Dayss Inn in Penticton. Een heerlijk hotel met een hele ruime kamer. Ziet er weer keurig uit. Het hotel heeft ook nog een binnen en buiten zwembad. En we krijgen morgenochtend een ontbijt aangeboden van het hotel. Altijd handig.

We frissen ons op en ondertussen schrijf ik het grootste deel van de blog vast. We hebben gezien dat hier om de hoek Diner Denny's te vinden is. We hadden zin in een lekkere hamburger dus die hebben we hier gescoord :). Ik heb voor het eerst in de Jeep gereden naar het restaurant toe. Wel wennen hoor dat het een automaat is. Je moet je linker voetje bijna vastbinden ;).

We zijn nu terug op de kamer en duiken lekker ons bedje in.

Morgen opnieuw een stukje rijden. We komen dan serieus in de buurt van de nationale parken!

Liefs Arjan & Laura

1. Elisa:
    26 mei 2018
    altijd lekker een broodje pindakaas😁
    En wat is die brug hoog zeg... gatver 🙄
    Met die auto van jullie en het uitzicht kan ik mij voorstellen dat die tijd is Gevlogen blijft een bak zeg💪🏻
    Nou hopen dat jullie nog beter slapen. Tegen de tijd dat jullie lichaam en dat biologische klokje gewend zijn aan dat andere ritme ben je vast nog wat dagen verder😬
    Nou kanjers slaaplekker enne een fijne dag morgen.. (klinkt toch gek hier al weer ochtend en de vogels horen )
    Enne zoveel km hier vandaan maar zo leuk gewoon jullie op de app, live op fb zag ik😜

Xx liefs ons
  2. Louise:
    26 mei 2018
    Was even sprakeloos van de foto's van de hangbrug, zo geweldig.
    Ben zelf in Canada geweest, en als ik van dat park had geweten had ik daar zeker naar toe gegaan.
    Kijk met plezier naar jullie volgend avontuur.
  3. Louise:
    26 mei 2018
    Wat een geweldig foto's van die hangbrug, wist niet van het bestaan van dat park af.
    Maar door jullie nu wel.
    Ben benieuwd wat voor moois jullie nog meer gaan zien.
  4. Lenie:
    26 mei 2018
    Mooie foto's weer.Inderdaad spannend zo'n hangbrug maar lijkt me wel super om zo hoog tussen de bomen te lopen. 😃 Jullie zijn er net pas maar al mooie dingen gezien. Zo leuk weer om jullie te volgen.
  5. Remco Kriek:
    26 mei 2018
    Prachtig! Wat een uitzichten heb je daar toch!

En inderdaad, de tijd vliegt tijdens het rijden, ik herinner dat ook van de Canada/USA tripjes. Ik denk ook omdat er zoveel te zien is en je zoveel lol hebt. Rij maar eens 2 uur naar Groningen en je verveelt je kapot. ;)

En dan de Denny’s! Een van m’n favorieten! Heeeeerlijk! Jammer dat je geen smaken kunt meegeven via zo’n reisverhaal, hahaha! :)
  6. Marianne Verwoert:
    26 mei 2018
    Wat ziet het er daar fantastisch mooi groen uit geweldig die natuur .
    Fijn dat jullie nu een beetje gewend raken aan het tijdsverschil , voel je je toch wat lekkerder.
    Benieuwd wat er vandaag weer allemaal op het programma staat.
    Slaap lekker xx
    Mam 😚😚
  7. Wilma van Asch:
    26 mei 2018
    Altijd handig een lekker Hollands brood beleg bij je. Ik had die hangbrug echt niet over gegaan. Ja is in het begin wennen met een automaat rijden maar als je het eenmaal gewent ben dan is het heerlijk. Geniet er maar van en ik kijk weer uit naar je volgende blog