Grote hoogte, Roggen en duinen in de woestijn

6 september 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vandaag ging weer vroeg de wekker. Weer een drukke, maar vooral leuke dag in het vooruitzicht!

We hadden van te voren kaartjes geregeld om toegang te krijgen tot de Burj Khalifa. Het hoogste gebouw ter wereld van maar liefst 828 meter hoog. Om 09:00 werden we hier verwacht. Maar goed dat we kaartjes van te voren hadden geboekt, zo niet betaal je het drie dubbele aan de kassa.......

Opnieuw heel gemakkelijk met de taxi afgezet en via de (mega) Dubai Mall konden we doorlopen naar de entree. Je loopt eerst door een tunnel met uitleg over de bouw van dit gebouw. Bizar hoe dit is opgezet. Eenmaal bij de lift (trap slaan we maar over) moesten we nog door veiligheidspoortjes, 1 voor mannen en 1 voor vrouwen. Vervolgens de lift in welke er precies 60 seconden over doet om van verdieping 1 naar 124 te komen..... Bizar!! Dit is niet alleen het hoogste gebouw ter wereld maar uiteraard bezit dit gebouw ook de snelste lift ter wereld.

Hier ongeveer een uurtje rond gelopen... We vonden dit zeker de moeite waard maar het is enkel het uitzicht.. Je kan er niet even op een bankje zitten of gezellig wat drinken.

Terug beneden weer aangekomen in de Dubai Mall waarna we doorlopen naar het grootste aquarium ter wereld. Hier maken we een afspraak voor de Ray encounter. Het voeren van roggen! Ook een tocht met een glasbodemboot zit hier bij inbegrepen en een tour door de Mall Zoo.

Glasbodemboot was leuk maar het voeren van de roggen helemaal super! Toch weer een ervaring die we in onze zak kunnen steken. We waren met een groepje van 5. Wie wil er eerst het water in?? JA HOOR, IK! (Laura)......... Hoppa en daar ging ik, fantastisch!!! Doordat ik er als eerste in mocht stond ik aan de kant van het grote aquarium, en daarvandaan kwamen de roggen. Had dus continu roggen om me heen zwemmen..... Geweldige ervaring...

Terug naar het hotel om ons klaar te maken voor de woestijn safari met BBQ. Wauw dit raad ik iedereen aan! Maaaaar.... Je moet niet snel wagenziek worden... Woooowie je gaat van de ene kant naar de andere kant en moet je echt goed vast houden. Het lijkt of je om gaat vallen en je maakt harde klappen op de grond... Voor mij (Laura) hoeft het niet meer.... Vond het best eng!! Arjan vond het helemaal geweldig en wilde nog wel een rondje.... Na een half uur duinen reden we door naar het bedoeïenen kamp, waar we genoten hebben van de kunsten van een buikdanseres onder het genot van heerlijk eten!!

Nu terug op de kamer om lekker te gaan slapen, welterusten!

Liefs Arjan en Laura

1. Marianne Verwoert:
    6 september 2016
    Nou nou was weer een drukke dag, ziet er fantastisch uit hoor op de foto's, echt een belevenis vergeten jullie van je leven niet meer, op naar het volgende avontuur, welterusten kus mam xxx
  2. Dio Bernhardt:
    6 september 2016
    Laura je hebt het weer prachtig beschreven.
    Slaap lekker en morgen weer genieten.
  3. Louise en Kees:
    7 september 2016
    Ziet er allemaal weer geweldig uit. Valt ons wel een beetje tegen dat je de trap niet hebt genomen in dat hoogste gebouw. Beetje beweging is toch goed voor je :-). Dat voeren van die roggen lijkt me ook geweldig en verkoelend ook, lekker in dat water. En de woestijn in doe je ook niet elke dag. Jullie doen veel ervaringen op deze vakantie. Groetjes, Louise en Kees
  4. Remco Kriek:
    7 september 2016
    Die jeepsafari lijkt me echt zooooo gaaaaf! beetje spanning en sensatie, altijd goed! :)

Dubai is echt het Las Vegas van de Verenigde Arabische Emiraten!
  5. Sandra:
    7 september 2016
    Heel gaaf! Ik kan niet wachten op jullie volgende verslag. Het is toch alsof ik er een beetje bij ben :)

XxX
  6. Paula van Asch:
    7 september 2016
    Dat klinkt weer allemaal spannend! ben benieuwd naar morgen! slaapzzzzzz!