Wateren van Atlantis, Vlinder rijke jungle & Winter Wonderland

5 september 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Na een goede nachtrust (lekkere bedden) was het vanmorgen om 9uur uit bed (7 uur NL). We hebben goed ontbeten in het hotel en hebben daarna de taxi gepakt naar de Monorail.

De monorail is een bovengrondse tram/metro die je over het opgespoten Palm Island naar het uiterste puntje van de Palm brengt. Hier staat het wereldberoemde Atlantis The Palm hotel. Een zeer luxe hotel met als thema, je raad het al, Atlantis. Hier hebben we een bezoek gebracht aan het mega aquarium en natuurlijk het hotel bekeken.... Erg gaaf!

Vervolgens gaan we terug met de monorail en pakken weer een taxi. Dit maal naar de grootste vlindertuin van de wereld. Taxi's zijn hier trouwens spot goedkoop.... Wel goed opletten dat je de 'reguliere' taxi pakt. Er zitten er een paar bij die durven te vragen ;). Terug naar de vlindertuin..... Heel gaaf. Natuurlijk kennen wij deze ook in Nederland, maar deze is zo groot... En wat ons opviel is dat hier de vlinders erg graag op je zitten!! Lachen :)

We gaan even naar de kamer om bij te komen.. Jeetje het is echt warm.... We zijn niet veel buiten, maar de momenten dat we buiten zijn is het even doorbijten. ca. 43 graden.

Tegenover ons hotel ligt één van de grote shopping malls. Hier zijn we naartoe gelopen. Jeeeeeetje Megaaaa! Hier vind je zoveel winkels..... We waren het overzicht even kwijt... Van Gucci en Prada tot H&M en van Macdonalds en de Cheese Cake Factory tot luxe chocolaterie. Je kijkt werkelijk je ogen uit. En ja ach het kan niet gekker.... Verderop de Indoor Ski baan. Van 43 graden buiten tot -5 binnen! Hier kan je uiteraard skiën, glijden, Glühwein drinken en ja hoor met Pinguïns knuffelen................

Terug in ons hotel even opfrissen. Laura wil haar koffer open doen.... En de koffer wil niet meer open. Oeps! Op één of andere manier is het slot kapot... Nouja, ik heb gelukkig een sterke man bij me dus na een half uur rotzooien, koffer gelukkig open!

Na een lekkere maaltijd in het hotel nog even door naar de The Dubai Mall, 's werelds grootste winkelcentrum. Hier brengen we een bezoek aan de bekende fonteinen. Wauw wat gaaf.... Op het nummer Hero van Enrique Iglesias spuiten de fonteinen, op de tonen van de muziek, omhoog. Heel mooi! Ook konden we vanaf hier de Burj Khalifa al zien staan (is ook niet te missen hoor met een lengte van 824 meter hoog).

Vandaag dag 1 en nou al ervaringen opgedaan om nooit meer te vergeten....

Liefs Arjan en Laura

1. Elisa:
    5 september 2016
    Heey,
    Wat leuk om zo op deze manier te lezen wat jullie allemaal beleven:)
    Jeetje wat is het warm pff dat snap ik dat, dat even afzien is...
    Veel plezier nog de komende tijd! Enne smeer jullie goed in he;)

Xx liefs ons
    Ps. Gelukkig dat je koffer dan maar daar niet open ging en dus met wat gesjor open kreeg in plaats van over een paar dagen in de bush daar zijn tenslotte genoeg winkels zo te lezen:p
    Xx
  2. Paula van Asch:
    5 september 2016
    Is wel heel bijzonder allemaal. Weer benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Wel heet!!! xxx
  3. Remco Kriek:
    6 september 2016
    Wow! Wat een ervaringen! Bizar wat je allemaal kunt doen en zelfs binnen een winkelcentrum!

Skiën, aquaria, shoppen, alles gewoon in de buurt, gaaaaaaf!

We zijn ook zeer benieuwd naar jullie jeepsafari door de woestijn!

Liefs, Sandra en Remco

PS. wetenswaardigheidje: bij de aanleg van Palm Island heeft het Nederlandse bedrijf Van Oord een grote rol gespeeld. Stukje Neerlands trots in het grote Dubai! ;)
  4. Louise en Kees:
    6 september 2016
    Dubai ziet er prachtig uit. Allemaal luxe en glamour. Maar wat een warmte. Dachten wij dat het in Lissabon warm was met 39 graden :-) Daar komt vast waterpret aan te pas. :-)
  5. Lizette:
    geniet lekker van jullie 2 dagen in de Dubai. !!!!
  6. Laura:
    Hoi San en Remco,

Klopt! Toevallig wisten we dat. Hadden we het nog over toen we in de monorail zaten :)