Op Safari!

14 september 2016 - Udawalawe National Park, Sri Lanka

Eindelijk is het dan zo ver, vandaag gaan we op safari!

Om 09:00 staat onze vriendelijke chauffeur weer klaar. Weer 120 km voor de boeg vandaag. Door de haarspeldbochten in dit gebied, doe je er wat langer over dan normaal.

Onderweg maken we een stop bij de op 1 na hoogste waterval van Sri Lanka. Geweldig om al dat water geweld bij elkaar te zien komen. We klimmen een klein stukje richting de waterval. Onze gids gaf aan dat het glad kan zijn, dus voorzichtig aan doen. Vorige maand is er een Frans meisje uitgegleden. Ze klauterde helemaal omhoog, gleed uit en viel naar beneden. Helaas heeft ze dit niet overleefd. Minimaal 1 keer per jaar sterft hier iemand door een val naar beneden. Natuurlijk ook niet heel slim om dat gladde ding te beklimmen.......

​Onze route wordt vervolgd, Ineens zien we weer een rij auto's langs de weg... Dit kan maar één ding betekenen...... Ja hoor! Een grote mannelijke olifant! Jeetje wat staat hij dichtbij.... Wel een elektrische bedrading ervoor. De olifanten willen nog wel is de weg oversteken... En dat is niet zo veilig. Onze chauffeur vertelde ons dat ze regelmatig wat auto's slopen........

We komen aan in ons prachtige safari resort, geweldig!! We kregen hier een Grand Suite...... We hebben natuurlijk een 12.5 jarig jubileum (was trouwens gister en zijn we door alle drukte gewoon vergeten ahahaha!) te vieren....

Om de hoek van het hotel zit nog een opvang voor kleine olifantjes welke net de fles kregen. Deze olifantjes zijn allemaal erg klein en worden hier geplaatst als ze geen moeder meer hebben. Wanneer ze groot en sterk genoeg zijn worden ook deze olifantjes terug in het wild geplaatst. Deze organisatie heeft er nu zo'n 100 terug kunnen plaatsen. 13 van hun hebben ondertussen ook al jongen. Is zeer positief!!

Nog een uurtje relaxen op de kamer.. En dat doen we in style! We bestellen lekker een hamburger met friet. Gaat er best wel in na veel rijst, curry en kip :).

Om half 3 worden we opgehaald door onze chauffeur. Daar gaan we dan, op Safari! We klauteren in onze (hoge) jeep en we rijden het park in. Het is na 14:00 uur de beste tijd om dieren te spotten. Dit is na het warmste punt van de dag. De dieren gaan dan eten en drinken. Het duurt niet lang voor we al 2 mannetjes olifanten spotten. De mannetjes leven apart van de dames. Tussendoor zien we veel pauwen, kameleons, buffels, verschillende soorten vogels, een krokodil en een marter, Helaas had de luipaard niet zo'n zin vandaag. Ook de groepen olifanten hebben we tijdens de safari niet gespot. Deze hebben we opnieuw gezien vanaf de normale auto weg. Moet zeggen.... Is net zo bijzonder. Wat gaaf om die dieren in hun eigen omgeving te zien genieten.

Tegen het einde van de safari kwam er nog een nieuwsgierig mannetjes olifant om de hoek zetten... Wauw wat kwam hij dicht bij!! Ik dacht even ohjeej..... We moeten wegwezen!! Maar nee, het dier was lekker aan het eten en hield ons alleen in de gaten.

Terug naar ons hotel om even bij te komen van de geweldige indrukken van vandaag....Tijdens het diner ook nog een verassing... Een lekkere jubileum taart!!!

Wat een fantastische dag...

Liefs Laura en Arjan

1. Lenie:
    14 september 2016
    Gefeliciteerd met jullie jubileum Wederom een mooi verslag en een prachtige dag voor jullie. Het is super leuk om jullie op deze manier te volgen
  2. Sandra:
    14 september 2016
    Maar één woord: FANTASTISCH!!
  3. Wilma van Asch:
    14 september 2016
    Gefeliciteerd met het jubileum en wat een mooi verhaal en mooie foto's van de olifanten. Ik zie toch liever de olifanten dan de vleermuizen. Volgens mij hebben jullie nu zo bijna alle mooie dingen wel gezien. Nog veel plezier
  4. Marianne Verwoert:
    14 september 2016
    Wat een mooie manier om jullie jubileum te vieren in deze prachtige omgeving, en dan ook nog een taart als verassing geweldig.
    Lieverds geniet van elkaar en jullie vakantie wij houden heel veel van jullie en wachten met spanning op het volgende verslag.
    Veel liefs van mam en Dio xx
  5. Paula van Asch:
    14 september 2016
    Hoi, weer een heel andere omgeving vandaag!. Indrukwekkend!. En als afsluiting nog zo'n mooie taart. Een prachtige viering van jullie jubileum. !xxx
  6. Remco Kriek:
    14 september 2016
    Machtig, gaaf, onwijs vet! Zo'n safari is toch echt wel bijzonder!
  7. Louise en Kees:
    15 september 2016
    Geweldig, wat een ervaring weer.