Prachtige groene wereld.....

13 september 2016 - Bandarawela, Sri Lanka

Vanmorgen opnieuw uitslapen geblazen. Om 9 uur klaar staan in de lobby. Heerlijk! We sliepen in een prachtig oud Engels hotel, midden in het centrum van het drukke Kandy. Om 06:00 werden we dan ook al wel wakker van het leven wat weer op straat begon. ​

We beginnen onze dag vandaag bij de bazaar. Een grote markt waar de lokale bevolking groente, vlees, fruit en kleding kopen. Suuuper druk... Op de vlees en vis afdeling waren we snel klaar.. Ohh een lucht zo vies.. Niet uit te houden. Wij als toerist hoeven hier ook niets te kopen. Onze gids vertelde ons dat je hier erg ziek van kan worden, als je dit niet gewend bent.

Door naar de Botanische tuinen. Onze gids koopt de kaartjes voor ons en vroeg ons of we de komende 2 uur willen lopen of 1 uur een golfkar willen huren...... We keken elkaar aan en konden aan elkaar zien dat het golfkarretje wel heel interessant klinkt. We hebben de afgelopen dagen zoveel gelopen dat we ditmaal wel iets 'luier' mogen zijn ;). Ontzettend leuk trouwens in zo'n kar. Een lekker koel briesje en stoppen wanneer je wilt. helemaal top!

Uiteraard hebben ze in de tuinen diverse bomen en bloemen. Maar ook verschillende apen én (heel gaaf) vleerhonden! Wauw zo gaaf en bijzonder om die dieren te zien. Wij hebben er honderden tegelijkertijd gezien, maar de gids af aan dat er duizenden te vinden zijn in deze tuinen. Heel bijzonder! Ook een orchideeën tuin bezocht. Vooral onze beide oma's (en Linda!) vinden dit, denken wij, heel erg mooi. :)

Ons golfkarretje terug gebracht en op naar de theeplantage. Hier aangekomen was er net een grote bus met Chinezen. Zij kochten hier heeeeeel veel thee... We hebben het omgerekend... Ze gaven zo'n 18.000 euro uit aan thee.... Bizar...

Leuk om het proces van blad naar thee te volgen. Het is zwaar werk en als theeplukster verdien je zo'n 1500 roepies per dag. Is ongeveer 9 euro... Daar werken ze dan zo'n 15 uur voor op 1 dag...

Uiteraard hebben we hier nog wat lekkere thee voor onszelf gekocht :)

Op naar het hotel. Een trip van zo'n 4 uur alleen maar haarspeld bochten. Maar uiteraard krijg je dan wel de mooiste uitzichten. Echt heel gaaf. één en al theeplantages. Van te voren maar wel even een reistabletje. Ik (Laura) kan nog wel is wagen ziek worden. En nu met pilletje niks aan de hand gelukkig.

Onderweg maken we nog een stop bij het postkantoor in het oude Engelse stadje Nuwara Eliya. Dit postkantoor is zo'n 100 jaar oud. En stoppen we nog bij een prachtige Hindoe tempel. Het is hier trouwens zo'n 17 gaden... Best lekker, even afkoelen!

Morgen gaan we op safari. Eindelijk! Lang naar uitgekeken. Hopelijk gaan we een luipaard spotten. Die kans is erg klein, maar de kans is er wel!

Jullie zien het verslag wel verschijnen!

Liefs Arjan & Laura
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra:
    13 september 2016
    Woww, weer super vet. Ik hou van al niet natuur. Veel plezier morgen met de safari!! XxX
  2. Marianne Verwoert:
    13 september 2016
    Ziet er weer prachtig uit allemaal, zo mooi die bloemen en al dat groen en dan die vleerhonden spooky....
    Hoop echt dat jullie morgen veel dieren gaan spotten en ze natuurlijk op de foto zet zodat wij mee kunnen genieten .
    Hele dikke kus mam xx
  3. Lenie:
    13 september 2016
    Weer een prachtige dag. Leuk om te zien hoe de thee die we drinken verwerkt wordt. Op naar morgen
  4. Remco Kriek:
    13 september 2016
    Leuke en leerzame dag! En groot gelijk om lekker in een golfkarretje te ploffen. Jullie spieren verdienen wel wat rust! :)
  5. Paula van Asch:
    13 september 2016
    Wat een prachtige natuur!. Het postkantoor ziet er trouwens echt engels uit. Ben benieuwd hoe de thee smaakt. Als je thuis bent kom ik proeven! xxx