Welkom in het minder hete Sri Lanka

8 september 2016 - Negombo, Sri Lanka

De chauffeur kwam ons vroeg ophalen vandaag, voor onze transfer naar de luchthaven. Afspraak stond om 06:40 maar meneer stond al om 06:20 op de stoep. We zaten nog aan ons ontbijtje. Maar ja ach beter te vroeg dan te laat!

Het is toch fijn dat we al heel wat reis ervaring hebben. Alles is herkenbaar voor ons op de luchthaven en wat er bij zo'n reis komt kijken. Al moet ik wel zeggen dat het vrij duidelijk is allemaal. Valt niet tegen. :)

We hebben een goeie vlucht gehad met opnieuw de Emirates. Bij aankomst in Sri Lanka binnen 10 minuten de koffer en door naar de aankomsthal. Hier stonden zo'n 50 mannetjes met bordjes te zwaaien. Wij zoeken of we onze naam zagen staan, en ja hoor iets verderop in dikke koeien letters: TUI. Jaaaa die moeten we hebben! Keurig geregeld bij een lokale agent welke ons binnen een half uur afzette bij het hotel. Onderweg al een leuke indruk opgedaan. Wat opviel is dat er veel honden lopen op straat en dat je hier zelf niet achter het stuur moet kruipen! De mensen zijn ook hier zeer vriendelijk.

Het hotel is relaxt. Een mooi strand en een lekker zwembad. Het eten is lekker maar heeeeel pittig. Moeten wij Nederlanders een klein beetje aan wennen ;). Waar we ook aan moeten wennen is dat alles vochtig is. Van de vloer tot je boek tot je slippers en je kleding.

In dit hotel blijven we (helaas) maar 1 nachtje. Want uiteraard gaan we op rondreis! De rondreis start zaterdag. Morgen gaan we eerst een wandeling maken door de jungle met een olifant en we mogen hem/haar ook wassen in de rivier. Foto's volgen uiteraard!!!!

Tot morgen!

Liefs Laura & Arjan

1. Lenie:
    8 september 2016
    Fijn dat jullie een goede vlucht gehad hebben. Lekker als alles soepel verloopt op het vliegveld. Slaap lekker en veel plezier morgen. Ik zie de nieuwe foto's wel weer komen.
  2. Sandra:
    8 september 2016
    Joehoeee, het nieuwe avontuur gaat beginnen. Leuk, leuk!!

Fijn dat de reis goed is gegaan. Ik wacht nu al met smart op de foto's van de tocht morgen. XxX
  3. Remco Kriek:
    8 september 2016
    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met een olifant! Heeeeeeel veeeeeel plezier!
  4. Louise en Kees:
    8 september 2016
    Sri Lanka ziet er ook best goed uit. Toch zal het een heel verschil zijn met Dubai. Het hotel ziet er prima uit. Jammer dat jullie daar maar een dagje blijven. Vergeet niet die olifant goed achter zijn oren te wassen :-) Groetjes, Kees en Louise
  5. Louise en Kees:
  6. Louise en Kees:
  7. Paula van Asch:
    8 september 2016
    Mooi hotel! Ik ben nieuwsgierig naar de foto's van de olifanten. Dat wordt vast genieten voor jullie.
    xxx
  8. Bert:
    9 september 2016
    Ziet er mooi uit! Geniet er maar flink van!