Een bezoek aan Abu Dhabi

7 september 2016 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Vandaag brengen we een bezoek aan Abu Dhabi. Dit is 1 van de 7 Arabische Emiraten waar Dubai er ook één van is.

Om 08:45 uur worden we opgehaald door een chauffeur (die heel toevallig uit Sri Lanka komt) en een gids (uit India). Het grappige is, in de Arabische Emiraten wonen zo'n 9miljoen inwoners. Iets minder dan 20% komt ook daadwerkelijk hier vandaan. Veel mensen uit Azië en Europa wonen en werken hier. Met de chauffeur kletsen we wat over Sri Lanka en hij vind het erg leuk dat wij een bezoek brengen aan het land, waar hij enorm trots op is. Veel van dit soort jongens werken in Dubai, om zo hun familie in hun thuisland te kunnen onderhouden.

Onze tocht naar Abu Dhabi is zo'n 1.5 uur rijden vanaf Dubai. Maar met een airco in de auto is het prima uit te houden! Onze eerste stop is bij de Sheik Zayed Mosque. Deze behoord tot 1 van de grootste moskee's ter wereld. In de verte zagen we hem al verschijnen.... Wauw... Prachtig gezicht! De gids gaf aan dat de dames zich mochten omkleden, zodat je toegang krijgt tot de moskee. Ik droeg een lange linnen broek met een vestje en een sjaal over mijn hoofd.... Een stukje pols van ca. 10 cm was te zien, en dit was niet toegestaan!! Ik kreeg een zwart gewaad overhandigd.... Achja, heet is het toch al......

We mochten naar binnen! Heel bijzonder en erg mooi. De moskee is gemaakt van marmer en is met goud bewerkt. Het nadeel was wel dat het bloedje bloedje heet was.... Zweet loopt in stralen van je lijf. Binnen 30 minuutjes keren wij lekker terug naar onze auto met airco....... Gauw die 'burka' uit ;).

Door naar stop 2. Een bezoek aan het meest luxe hotel van Abu Dhabi: Emirates Palace. Een prachtig hotel welke eigendom is van Meneer koning Sheik. Mocht hij gasten willen ontvangen, geeft hij ze een suite in dit hotel cadeau.

Mocht je trouwens geboren zijn in Abu Dhabi, krijg je alles gratis. Gratis school, eten, water en ga zo maar door. Klinkt leuk..... Maar de olie raakt toch ooit op.... In Dubai is deze al op trouwens..... Ze moeten het nu hebben van de toeristen. Je komt ook niet zomaar aan een paspoort in Abu Dhabi. Je moet er geboren zijn, als vrouw trouwen met een man daar vandaan of vriendjes zijn met de Sheikh.

We brengen nog een bezoek aan een museum over de geschiedenis van Abu Dhabi en hebben een heerlijke lunch in een hotel. Eten is hier trouwens heerlijk.

Op de weg terug naar Dubai komen we langs Ferrari World. Hier maken we een korte fotostop. Ferrari World is een attractiepark met (uiteraard) de snelste achtbaan ter wereld. We maken wat foto's van een aantal auto's en bezoeken de winkeltjes. Het attractiepark zelf gingen we niet in. Moet zeggen met 46 graden hoeft dat ook niet perse ;).

Weer terug naar het hotel waar we snakte naar een verkoelende douch... We hebben weer lekker gegeten in het hotel en zijn daarna nog eventjes naar de Mall geweest. Omdat het slot van mijn koffer stuk was, hebben we hier nog een slotje gekocht.

Wij duiken zo ons bedje in... Morgen vroeg dag. Worden om 06:40 opgehaald door de transfer. We vliegen namelijk morgen naar SRI LANKA!! Yesssss hebben we mega veel zin in.

Dag Dubai, je was mooi, bijzonder, gek, schoon en vooral erg gaaf!

Liefs Laura & Arjan

1. Lenie:
    8 september 2016
    Jullie hebben hele gave dingen gezien. Wel heel warm,logisch toch midden in de woestijn Maar als je dan ook nog dubbel gekleed moet gaan pffff. Nu naar Sri Lanka ik kijk weer uit naar jullie nieuwe verslag
  2. Wilma van Asch:
    8 september 2016
    Jullie hebben echt schitterende dingen gezien en dat in die warme zandbak. Nu genieten van Sri Lanka
  3. Remco Kriek:
    8 september 2016
    Oeffff, dat lijkt me erg warm zo dubbel gekleed. Maar ook wel de moeite waard!

Ferrari World, daar zou ik nog wel een keer naar toe willen! :)
  4. Louise en Kees:
    12 september 2016
    Wederom weer een dag om niet te vergeten , zal straks wel weer wennen zijn aan je Chevrolet ;))