Het land van vele meren

28 mei 2018 - Banff National Park, Canada

Dag 6 is alweer aangebroken en die beginnen wij met een lekker ontbijt in het hotel. Ze hebben allemaal lekkere dingen hier op brood maaaaar.... onze vertrouwde hagelslagjes nemen we natuurlijk mee uit Nederland ;)

We slapen vanavond nog een nacht in Banff dus we kunnen lekker in de omgeving blijven. We beginnen met een bezoek aan het Minnewanka meer. Een prachtig groot meer waar je boten en kano's kan huren om zo het meer op te gaan. Wij schieten even snel wat plaatjes en gaan op weg naar onze volgende bestemming.

En dat is Grassi Lakes. We gaan hier een trail lopen naar prachtige gekleurde meren. We beginnen vrij stoer en vol goede moed aan deze trail maar jeetje wat is die vermoeiend..... Het is ca. 2 km alleen maar klimmen. En dat is toch pittiger dan normaal lopen haha. Het was nog even afwachten of we deze trail wel konden lopen. Afgelopen september was deze trail namelijk niet toegankelijk i.v.m. te veel beer activiteit. Best creapy!!! Maar we konden hem lopen.. Stiekem wel goed om ons heen gekeken of we geen beer zagen. Maar niet gezien! Eenmaal boven zagen we pas hoe hoog we geklommen waren. We hadden prachtig uitzicht naar beneden. De prachtige meren die ons beloofd werden waren inderdaad ook echt prachtig. Het water is kraakhelder en ijskoud. En met de zon erop heeft het water verschillende kleuren. Heel mooi. We houden even een rust momentje voordat we weer naar beneden gaan lopen.

​Eenmaal beneden hebben we behoorlijk trek en rijden richting het bekende restaurant met de gouden bogen... Even pauze. We hadden er immers 3 uur hiken en klimmen op zitten.

We nemen nog een lekker ijsje en gaan even naar het hotel om ons op te frissen.

We stappen weer in de auto voor de laatste 2 meren van vandaag. We hebben dit bewust eind van de middag gedaan omdat er enorme drukte is midden op de dag. En al die Japanners met hun Selfie sticks hebben we nu wel genoeg gezien........

We rijden naar Lake Louise. Ik denk zo'n beetje het bekendste meer van Canada. En jaa... Ook het meest toeristische. Doordat we laat in de middag waren viel het alles mee. We konden er prima komen en een paar mooie foto's maken.

We hadden op internet al gelezen dat de weg naar Morraine Lake vorige week is open gegaan. Dit meer ligt een stuk hoger waardoor het ijs en de sneeuw pas sinds kort weg gesmolten is. Maar hebben wij even geluk... We kunnen de weg makkelijk rijden en eindigen zo bij Lake Morraine. Ik persoonlijk vind dit de mooiste die we tot nu toe hadden gezien. En wat helemaal speciaal was... Hij was nog bevroren! Wauw wat mooi. Zo bevind je je ook nog in winter sferen.

We rijden weer terug naar Banff en zitten relax in de auto. Tot dat Arjan kei hard roept: WOLF! Wauw.. zien we toch een wolf lopen! Hoe geweldig is dat. Gisteren is ons nog verteld dat er in deze nationale parken nog zo'n 75 wolven leven en wij hebben de eer er 1 te mogen te zien...... Echt fantastisch. Helaas reden we op de snelweg en was er geen mogelijkheid om te stoppen. Helaas... Gelukkig staan er wel hekken om de wegen heen. Zodat ze niet zo de snelweg op kunnen. Maar hé.... Een wilde wolf. Wie kan dat nou zeggen!

Vol enthousiasme en verbazing rijden we het stadje Banff weer binnen, op naar ons hotel. En wat wacht ons op, een Elk. Een hertachtige die hier veel voorkomt in Canada. Ook hier schieten we natuurlijk mooie plaatjes van!

Morgen gaan we richting Jasper National Park. Ook hier zullen we 2 nachten blijven. Om daar te komen moeten we via de Columbia Icefield snelweg. Deze weg is uitgeroepen tot 1 van de mooiste wegen van de wereld. We zijn razend benieuwd natuurlijk. Het enige jammere is..... Vandaag was het ruim 26 graden met veel zon en morgen moeten we deze temperatuur inruilen voor 12 graden!!!! én regen..... Beetje jammer.. Maarja je kan niet alles hebben he ;).

Wij vertrekken weer naar dromenland nu jullie langzaam aan wakker worden.. Een fijne dag allemaal en tot de volgende.

Liefs Arjan en Laura

1. Sandra:
    Schitterend 😍
  2. Louise:
    29 mei 2018
    Geweldig om dit alles weer te zien, zo mooi allemaal.
    Een wolf hebben wij toen niet gezien, denk dat het vrij uniek is om deze tegen te komen, en jullie hadden deze eer.
    Ik zie dat jullie niet de gondola hebben gedaan, maar het is ook allemaal te veel om alles te doen.
    Morgen naar Lake Louise, de naam zegt het al, het is iets moois :))
    en dan naar de ice fields, zo apart, ik kan niet wachten op nieuw blog.
  3. Robert Jan:
    29 mei 2018
    Jullie hebben tot nu toe een prachtige reis.
  4. Marianne Verwoert:
    29 mei 2018
    Wat een prachtige meren met die mooie kleuren geweldig.
    En wat zijn jullie sportief bezig met die lange wandelingen, zal je vandaag wel voelen in de kuiten ha ha.
    Maar ja je moet er wat voor over hebben toch.
    En toch heel speciaal dat jullie een wolf hebben gezien super tof.
    Rust maar goed uit want morgen weer een drukke dag .
    Kus Mam xx
  5. Lenie:
    Wauw wat prachtig😍
  6. Linda:
    29 mei 2018
    Wauw weer zo'n mooie dag. Echt heel gaaf.
    Ben benieuwd naar de volgende.
    Xxx mam
  7. Remco Kriek:
    29 mei 2018
    Die meren zijn echt prachtig, met al dat blauw en groen! En goed gedaan die trail! Klimmen is inderdaad toch andere koek dan gewoon lopen. Zeker als het heel warm is. Maar je wordt dan wel beloond met een schitterend uitzicht! 😍

En jullie hebben al behoorlijk wat dieren gezien!

By the way, deze blog is ook nog leerzaam. Je bent een goede tour guide, Lau! 😎
  8. Wilma van Asch:
    Wauw wat mooi allemaal.