Vroeg op....

1 juni 2018 - Clearwater, Canada

We hadden besloten vandaag maar weer eens een rust dagje in te plannen. We hebben in de omgeving zo'n beetje alles verder gezien en we zijn hier nog 1 nacht. Dus waarom niet!

Omdat we gister best wel wat beren hadden gezien wilden we dat vandaag natuurlijk weer.. We hebben de smaak te pakken! We grenzen hier aan het nationaal park Wells Grey. Vol met beren. Dus waarom niet ;). Je kan hier ook een wildlife tour boeken. Dan ga je 's morgens vroeg of 's avonds laat het park in. Nou wij organiseren wel onze eigen wildlife tour ;).

om 5:30u zitten we (al) in de auto. Arjan heeft me uit bed gesleurd...... Ondertussen weten we dat de beren zich dan het meeste zullen laten zien. Je mag op de wegen in het park zo rond de 60/70 en 80 kmpu. Persoonlijk vind ik het best hard. Vooral als je (net zoals wij dus) zo vroeg er door heen rijd. We komen namelijk binnen 10minuten overstekende hertjes tegen en een beer die zo de weg op springt. We moeten best hard remmen maar gelukkig ging dit allemaal goed. Hij zat lekker op de weg maar was wel van ons geschrokken. Hij moest er even van bij komen. Je kon merken dat hij ons erg spannend vond. Dus we hielden gepaste afstand.

Beer nummer 2 zat lekker in het gras naast de weg te eten. Vooral paardenbloemen zijn geliefd. Hij zat helemaal onder de pluisjes! Hij zat ons aan te kijken en het leek wel alsof hij kon zeggen: Hoi! Het boeide hem verder niet zoveel haha. Deze was ook nog vrij klein. We schatten hem nog erg jong. Maar is al wel zonder zijn moeder. Een jaar of 2?

Beer nummer 3 ging heel snel. Hij liep in de berm en zette het op een rennen en verdween in de bosjes. Deze vond ons echt niet leuk. Wat een verschil he. De ene beer geeft er niks om en blijft lekker relax. De ander is heel nieuwsgierig en toont duidelijk interesse en je hebt er ook nog een paar bange poeperds tussen zitten!

En het was nog niet klaar... We kregen nog één beer te zien, Beer nummer 4 van vandaag. Deze wilde oversteken maar vond dat erg spannend. Na even twijfelen ging die dan toch. En leek hij daarna op zijn gemak.

We proberen niet te lang bij de beren te blijven hangen. Hoe korter hoe beter. Ze moeten eigenlijk zo min mogelijk gestoord worden. We houden ook gepaste afstand. Je hebt mensen die ze enorm opjagen. Dat is zo zielig. Of van die mensen die denken goh laat ik even uitstappen dan heb ik een betere foto........ Stom! Ze kunnen niet alleen gevaarlijk zijn maar ze kunnen het ook heel erg eng vinden. Gewoon langs rijden met gepaste afstand, raampie open, foto en weer gaan ;).

We rijden weer terug naar het hotel om nog even bij te slapen. Aangezien we zo vroeg op waren was een tukkie wel even lekker. We appen nog wat met het thuisfront en frissen ons nog even op.

We besluiten in de middag nog even op pad te gaan met de auto. We komen er al snel achter dat er hier in de buurt verder niet zo veel meer te zien is. Dus we rijden weer een stuk Off Road in het nationale park en spotten wat mooie plekjes. Nu geen beren meer gezien. Zo zie je maar weer dat als je vroeg op staat je meer kans hebt!​ Na een uur of 3 lekker rijden met onze mooie jeep gaan we naar het hotel. We eten wat bij een lokale diner en gaan lekker naar de kamer.

Morgen staat er een lange reis op het programma, zo'n 5.5 uur in de auto. Dus morgen eerst even de auto vol tanken en op naar het toeristische Whistler! Ook wel bekend van de olympische winterspelen uit 2010!.

We houden onze ogen weer open voor beren en misschien wel wolf nummer 4.

Bedankt weer voor al jullie leuke berichtjes. Heel leuk om van jullie te horen :)

Berenteller: 16..............

Liefs van ons

1. Louise:
    2 juni 2018
    Voor een rustig dagje hebben jullie toch alweer heel wat gezien.
    Je zou haast gaan wennen dat je beren tegenkomt, maar dit is denk ik echt wel uniek zoveel beren tegenkomen.
    Morgen naar Whistler, dit plaatsje stond ook op mijn wenslijstje, het is er toen niet van gekomen, het schijnt dat het wildlive daar gewoon voor het raam van je hotel kan staan, ben benieuwd hoe het daar is.
  2. Sandra:
    2 juni 2018
    Nou jullie zijn profs berenspottten. Weer een erg leuke dag en dat vroeg opstaan was dus zeker de moeite waard. Veel plezier weer vandaag! XxX
  3. Lenie:
    2 juni 2018
    Jullie zijn al echte beren stalkers😉 Super hoor om er zoveel te zien. Vroeg opstaan heeft soms ook zijn voordelen😃
  4. Remco Kriek:
    2 juni 2018
    Wow! 16 stuks al! Die zijn dan zeker pas na 2006 naar Canada verhuisd, ik had toen minder geluk en heb er maar een paar gezien.

Als ik jullie reisverhalen lees, zou ik best nog een keer terug willen, wat een heerlijkheid!
  5. Linda:
    2 juni 2018
    Dat vroege opstaan heeft toch zijn voordelen, zo zie je nog eens wat. En die beren zijn net mensen😉. Bij de 1 maak het niet uit en de andere is schuw.
    Toch wel heel bijzonder.
    Xxx ma😘
  6. Elisa:
    2 juni 2018
    B:Bijzonder zeg al die beren🐻
    E:Eerlijk de natuur is er prachtig zeg🌲
    E:Een mooie reis zoooo die maken jullie😍
    R: Rustdagje is soms ook wel even lekker😘

Have fun😁
    Xxx ons😘
  7. Wilma van Asch:
    2 juni 2018
    Als dit een rustig dagje betekend met zoveel moois dan ben ik weer erg benieuwd naar jullie volgend verhaal. Op naar nog meer beren🐻
  8. Bert:
    2 juni 2018
    Doe mij ook een paar rustige dagen! Gaaf hoor!!