Een rustige dag

30 mei 2018 - Jasper Nationaal Park, Canada

We zijn alweer een week in Canada. Jeetje wat gaat de tijd snel.. We hebben besloten vandaag lekker rustig aan te doen. We zijn beide toch best moe van de afgelopen dagen. Daarbij regent het al de hele ochtend en is het maar 12 graden. Echt truien weer!

We beginnen met een ontbijtje die we zelf smeren in de kamer. Lekker hoor even rustig de dag op starten.

We stappen de auto in en hebben besloten gewoon maar te gaan rijden en kijken waar we uit komen. We gaan op weg en we zien al gauw borden staan met Pyramid Lake. We volgende de borden en komen uit bij een prachtig stil meer. Het enige wat je hoort zijn de vogeltjes. We genieten nog even en gaan weer verder.

We rijden weerover dezelfde route terug naar beneden en er verschijnen al gauw wat elk’en en hertjes langs de weg. We stoppen natuurlijk om wat foto’s te schieten. We rijden weer verder en het is weer zo ver… We zien opnieuw een Wolf! Wauw… Ik stop de auto en Arjan probeert een foto te maken. Wolven zijn zo ontzettend schuw en snel dat een foto helaas opnieuw niet gelukt is. Balen!! Maar hij staat in ons geheugen gegrift… Wat was tie mooi. Hé maar een derde keer moet toch lukken. We houden onze ogen open ;), want blijkbaar is het ons enorm gegund om wolven te zien!

We gaan wat rond rijden in de omgeving en komen door prachtige gebieden heen. We zien weer diverse watervallen en meren die prachtige kleuren hebben.

Uiteindelijk komen we uit  bij Maligne Canyon. Hier kan je een mooie Hike maken naar de Canyon met een prachtige River en waterval. We lopen de trail en halverwege weten we even niet meer waar we heen moeten. Oeps! Haha…. Het is even 5 minuten zoeken maar dan zijn we weer in de goede richting.  We maken weer wat foto’s en gaan terug naar de auto.

Onderweg worden we nog verrast door een groep Dikhoornschapen die lekker langs de weg aan het eten zijn. Ik merk dat ik heel langzaam in slaap val… En dat in de auto.. Niks voor mij! We zijn toch knap moe en het regent al de hele dag dus we besluiten lekker een restaurant op te zoeken en daarna lekker naar de kamer te gaan.

We eten heerlijk bij een lokaal restaurant in Jasper en besluiten daar nog heel even terug te rijden naar waar we de wolf hadden gespot. Wie weet..

We spotten er nog 2 hertjes maar de wolf is helaas niet meer gespot. Volgende keer beter!

We gaan lekker naar de kamer waar we lekker op tijd gaan slapen. Morenochtend willen we extra vroeg opstaan omdat we een 4uur durende route gaan rijden in Grizzly gebied. De kans om ze te spotten is extra groot in de ochtend. Laten we duimen!

Welterusten en liefs van ons!

1. Remco Kriek:
    31 mei 2018
    Zo'n rustdag heb je echt nodig, want zo'n reis hakt er toch wel in. Maar ook op zo'n rustdag hebben jullie nog zoveel mooie natuur en beesten gezien! En natuurlijk als hoogtepunt: een wolf! En dan weet je direct, dat is er weer 1 van de weinigen in al die National parks.

Leuke dag weer! :)
  2. Sandra:
    31 mei 2018
    Het weer is inderdaad ff anders maar wat een moois weer. Door de donkere lucht ziet het er spannender uit ofzo. Enne een rustdag heb je echt af en toe ff nodig. Maakt het lezen voor ons niet minder leuk 😊 slaap lekker en op naar de volgende dag. XxX
  3. Louise:
    31 mei 2018
    Jullie komen echt aan jullie trekken wat betreft wildlife, je zou je haast roodkapje gaan voelen zo vaak jullie een wolf spotten.
    Jammer van het weer, maar af en toe regen maakt de natuur juist zo mooi zoals het is, alles is ook zo mooi groen.
    Mij benieuwen waar de trip morgen weer naar toe gaat.
  4. Linda:
    31 mei 2018
    Ook lekker zo'n rustig dagje, hebnje ook wel nodig na al die intensive dagen. Maar toch ook weer mooie dingen gezien. De natuur is er echt prachtig.
    Op naar het volgende.
    Xxx ma😙