Nog 3 weken te gaan..

1 mei 2018 - Haaften, Nederland

Aftellen!!!

Het is nu serieus aftellen. Over ca. 3 weken zitten we in het vliegtuig naar Vancouver - Canada.  Wat hebben we hier zin in!

Ik heb de afgelopen weken/maanden de hele reis uitgestippeld van dag tot dag. We zijn dus lekker voorbereid. Moet ook wel hoor aangezien we op de meeste plekken 1 of 2 nachten zijn. En er is zooooo veel te zien. Scheelt weer veel tijd ter plaatse. En Laura onvoorbereid op reis kan natuurlijk niet he…..

Om jullie alvast een indruk te geven van wat we allemaal gaan doen zal ik hier een korte samenvatting van maken.

We beginnen in de bruisende stad Vancouver waar we met een fiets de stad gaan ontdekken (wel hopen we wakker te blijven op de fiets want we hebben maar liefst 9 uur tijd verschil!!) Via de fiets kan je je goed verplaatsen in deze fietsvriendelijke stad.

Hierna door via het Capilano Bridge park (zie foto) naar onze volgende accommodatie. Om af en toe de lange afstanden in de auto te onderbreken maken we af en toe een stop voor een Hike (wandeling). Lekker om de benen te strekken.

capilano suspension bridge

We hopen tijdens onze route ook nog een stop te maken bij het Wildlife Wolf Centre. Een opvang centrum voor wolven. Hier leven wolven die een kruising zijn van wolf en hond. Te wild als huisdier en te huiselijk als wilde wolf.

Aangekomen in de Rocky Mountains gaan we uiteraard de prachtige nationale parken bezoeken. Hier is zo veel te doen en te zien dat we echt keuze hebben moeten maken om dit in onze 3 dagen te stoppen die we in Banff National Park zijn. Vervolgens naar Jasper National Park, waar we ook weer 3 dagen zijn. Uiteraard staan de bekende turquoise kleurige meren (zie foto) op onze to Do list!

Lake Louise

We maken in de parken een aantal mooie Hikes (oppassen voor beren!!!! Ja echt beren!!!!) en zullen een kabelbaan omhoog gaan om van het uitzicht te genieten.

Vervolgens via Whistler (Olympische winterspelen van 2010) met de ferry naar Vancouver Island.

Op Vancouver Island is een tropisch regenwoud waar we uiteraard wat prachtige Hikes gaan lopen.

Vancouver island

We hebben op Vancouver Island een reservering staan voor een beren trip. We gaan met een zodiac het water in. De beren komen dan langs de kust hun lunch halen. We hopen natuurlijk op veel beren!

We vertrekken naar het zuiden van Vancouver Island, Victoria. Hier zijn prachtige botanische tuinen en gaan we genieten van een bruisend centrum waar ook leuk geshopt kan worden.

Als kers op de taart gaan we vanuit Victoria een Orca trip maken. Wat wordt dit een belevenis…. We kijken stiekem wel heel erg uit naar dit moment. De reservering is al gemaakt want deze trip is zeer geliefd en zit snel vol.

Hierna weer de ferry naar het vaste land om onze laatste nacht weer bij Vancouver te slapen. Daarna is het weer hop naar huis…

Wij hopen dat jullie ons allemaal weer gaan volgen.

Liefs,

Laura en Arjan

1. Marianne Verwoert:
    1 mei 2018
    Wij gaan jullie zeker volgen zijn net zo benieuwd naar Canada als jullie.
  2. Linda:
    1 mei 2018
    Zeker gaan we jullie volgen. Zijn heel benieuwd naar al jullie belevenissen..
  3. Remco Kriek:
    1 mei 2018
    We gaan jullie zeker weten volgen! Wat een gave trip wordt dit! Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen.
  4. Lenie:
    2 mei 2018
    Dit wordt weer een fantastische reis. Zo leuk om jullie te volgen
  5. Wilma:
    3 mei 2018
    Waaauw super gaaf Laura en Arjan... Ik ga zeker al Jullie verhalen lezen en vooral de prachtige fotos bekijken😍😍
  6. Wilma van Asch:
    3 mei 2018
    Wat een prachtige belevenissen nu al om te lezen. We gaan jullie zeker volgen tijdens jullie trip.
  7. Elisa:
    3 mei 2018
    Aftellen... nog heel even en dan gaat dat grootte avontuur beginnen voor jullie😁 leuk hoor jullie zo te kunnen volgen😁👍🏻Liefs
  8. Elisa:
    22 mei 2018
    Morgen is het zover! Veel plezier samen! Geniet ervan😘
  9. Arjan & Laura:
    22 mei 2018
    Dank je wel, we hebben er zin in :)
  10. Arthur:
    23 mei 2018
    Jawel!!! Ik ga jullie volgen!!! Mis jullie nu al!! Heel veel plezier!!!